|
После выпуска печально известной дилогии альбомов прошел всего год, и вот в конце ноября 1998 г. Metallica выдала очередной свой продукт и снова порадовала. Меня, во всяком случае, точно. Альбом является сборником всех каверов, которые когда-либо выпускали американцы. Идея выпуска такого альбома появилась тогда, когда ребята узнали, что минипластинку «The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited» практически невозможно достать, а если и обнаружишь ее где-нибудь, то уж точно не за шесть долларов, а за целую сотню. Остальные каверы периодически появлялись на разных пиратских сборниках, и поэтому данный альбом, первая часть которого представляет совершенно новые обработки, а вторая – все старые, выходившие в основном на синглах или EP, оказался как нельзя более кстати. Легенды металлической музыки представили нам группы и исполнителей, которые так или иначе повлияли на них, причем среди них есть и совершенно далекие от тяжелого металла личности. Обе части имеют продолжительность по 65-70 минут, что чрезвычайно хорошо. Правда, для Metallica это уже стало нормой – нечасто, но сразу много.
К сожалению, большинство композиций, которые здесь обработаны, мне в оригинальной версии неизвестны, так что небольшой сравнительный анализ будет редким. Постараюсь, таким образом, просто оценивать музыку без сравнения с чем-либо.
Первый диск был записан всего за три недели в сентябре-октябре 1998 г., т.е. практически с одного-двух дублей, в той же студии города Саусалито, что и предыдущие два альбома. Да, что говорить? Мастерство не пропьешь. Правда, Джеймс? ;-) Решено было не ограничиваться только металлистами или хард-рокерами, а взяться также и за менее традиционных в этом отношении исполнителей.
1) «Free Speech for the Dumb». Первый кавер знакомит нас с творчеством старой и малоизвестной у нас панк-команды Discharge, выпустившей эту тему в 1982 г. на альбоме «Hear Nothing See Nothing Say Nothing». По словам Джеймса, Discharge были одной из первых групп, соединивших агрессию и классные риффы. Вступает искаженная риффующая бас-гитара, к которой присоединяется плотный стук ударных и агрессивный саунд гитары. Музыка однообразна, звук грязноват, однако есть здесь какая-то первобытная привлекательность. Наконец появляется голос Хетфилда, произносящий несколько раз всего пару фраз: «Свобода слова для немых» (подразумевается еще, думаю, и «тупых») и «Гребаная свобода слова». Не доводилось мне раньше слышать песню с социальным протестом с таким малым количеством слов.
2) «It’s Electric». Без любимой группы Ульриха Diamond Head не обошлось и в сборнике новых каверов. Что интересно, уже четвертая композиция взята со все того же «Lightning to the Nations» 1980 г. Эх, жаль, не слышал! Энергично и довольно задорно вступает ритм-секция, а вокал появляется под отличный риффинг. Песня являет собой монолог рок-музыканта, который хочет стать известным и заработать побольше денег. Опасный, чего говорить, текст, если учесть обвинения по поводу коммерции, летящие в адрес Metallica уже лет 15. Неплохо звучит припев: «It’s electric», что можно перевести как «Она электризует / возбуждает» (имеется в виду музыка).
3) «Sabbra Cadabra». Замахнуться на Black Sabbath – это, конечно, смело. Превзойти вещь со знаменитого «Sabbath Bloody Sabbath» 1973 г. не удалось, однако все равно постарались на славу. Правда, Хетфилд поет эту эротико-романтическую вещь с признанием в вечной любви почему-то несколько агрессивно – может быть, потому, что ему пришлось спеть на тон ниже, чем обычно. В середину композиции вставлен продолжительный кусок еще одной «саббатовской» песни из того же альбома – «A National Acrobat». Какое отношение имеет повествование на тему реинкарнации к эротическому опусу, окружающему этот фрагмент, я понять не могу, однако именно эта часть лучше подходит «металликовцам» и поэтому мне нравится больше, да и голос Джеймса здесь звучит что надо.
4) «Turn the Page». Первая обработка композиции, не имеющей никакого отношения к металлу. В качестве подопытной взяли вещь Боба Сегера 1973 г., в которой прекрасно описываются не самые приятные моменты из дорожной жизни музыкантов. Metallica сделала ее не только тяжелее, но и печальнее оригинала. Лирично вступают бас и гитара, тихо цокают ударные. Музыка прекрасно иллюстрирует образ музыканта, едущего по шоссе в каком-то захолустье и думающего о девушке, с которой он провел ночь. Неожиданно ритм-секция делает мощное вступление, от которого мороз продирает по коже. К образу музыканту добавляются все новые черты – везде на него обращают внимание, поскольку у него длинные волосы, его могут оскорбить, однако он не смеет вступить в драку, и только на сцене он чувствует себя на своем месте. Каким бы ни был оригинал, которого я, к сожалению, не слышал, тут получилось просто супер, а вокал Хетфилда прекрасно варьируется от более лирического (особенно это впечатляет в середине) до прямо-таки агрессивного.
5) «Die, Die My Darling». Отличная обработка песни The Misfits с их прощального сингла 1984 г. (до реюниона без Данцига). Мощная и агрессивная женоненавистническая вещь о парне, решившем убить свою девушку (видимо, изменяла), с отлично запоминающимся скандированием припева: «Умри, умри, дорогая моя!» Звучит, впрочем, даже как-то весело.
6) «Loverman». От ненависти к женщинам переходим к совершенно противоположному – эротическому гимну Ника Кейва и его группы The Bad Seeds, впервые появившемуся на диске «Let Love In» 1994 г. Этот австралиец тоже вроде далеко не металлист, но зато какой металлический хит получился! Начинается композиция под спокойный голос Хетфилда, бэк-вокал Ньюстеда («Сколько же еще ждать?»), блюзовые гитарные аккорды и цокающие ударные. В песне поется о дьяволе, который стережет дверь возлюбленной лирического героя, собираясь заполучить ее себе. Неожиданное вступление жесткой воющей гитары и мощных ударных реально срывает крышу, прекрасно показывая, что подобное желание горит и в груди (ну и соответственно ниже :-)) самого героя, и он ни за что в жизни не собирается отказаться от него. Он клянется, что будет любить вечно, а слово «Loverman» разбирается по буквам, где каждая из них приобретает какое-либо значение. Переход от спокойных фрагментов к энергичному металлу происходит несколько раз в течение этой почти 8-минутной композиции, однако наиболее впечатляюще получилось ближе к концу – когда наступает довольно продолжительная пауза (на целых три секунды); и вот когда мы думаем, что песня закончилась, тут-то в динамики врывается пронзительный голос Джеймса с мощнейшей ритм-секцией. Однако, видимо, девушка все никак не соглашается ответить на желание героя, поскольку заканчивается композиция грустно играющей гитарой и фразой, звучавшей в самом начале: «Сколько же еще ждать?»
7) «Mercyful Fate». Metallica решила сделать своеобразное попурри из композиций датской команды, причем взяли их в основном из первого альбома «Melissa» 1983 г., который действительно является классикой металла. Мощно вступает риффинг темы «Satan’s Fall», однако после упоминания о семи священниках, решивших принести в жертву Сатане ребенка (а это самое начало вещи, которая в оригинале звучит более 11 минут), начинается «Curse of the Pharaohs», которую закаверовали полностью. После рассказа о проклятии египетских фараонов ребята берутся за «A Corpse Without Soul», тему, выпущенную на первом EP датчан в 1982 г. Песенка про труп без души, который попал в плен к Сатане, удостоилась полторы минут, т.е. лишь половины оригинального времени. Чуть больше, т.е. тоже прозвучав не полностью, заняла тема «Into the Coven», в которой особенно мощно звучит припев: «Приди на мой шабаш и будешь ты дитя Люцифера». А вот «Evil», открывавшая дебютный альбом Mercyful Fate, звучит в полной версии, за что американцам отдельное спасибо, поскольку тема действительно мощная. В целом можно сказать, что поскольку Хетфилд не пытается вопить на высоких нотах, как Кинг Даймонд, то эти версии мне нравятся даже больше оригинала. Правда, сатанистская тема как-то не очень близка группе, но это не страшно.
8) «Astronomy». Кавер на загадочную песню Blue Öyster Cult из альбома «Secret Treaties» 1974 г. также превзошел, по моему мнению, оригинал. Идея исходила от Джейсона, поскольку когда в юности он ходил на концерты, одной из самых популярных групп были именно эти американцы. Мягкое вступление ударных под блюзовые аккорды гитары и вроде бы под тревожный звук клавишных превосходно. Вокал Хетфилда просто бесподобен – он наполнен неизъяснимой грустью в куплетах и мощно взрывает воздух в более энергичных фрагментах, особенно в конце, когда он посылает в воздух крик «Астрономия – звезда» под пронзительную гитару.
9) «Whiskey in the Jar». Ирландская застольная песня, исполненная Thin Lizzy в 1972 г., – несколько странный выбор для кавера, однако почему бы не сделать ее американской застольной песней? Сразу же вступает мощная ритм-секция, а вскоре Хетфилд начинает рассказывать нам историю своего лирического героя – бандита, который ограбил какого-то капитана, однако, как оказалось, этот тип был любовником его Молли, и, убив его, наш герой оказался в тюрьме. Прикольно слушать, как Джеймс выдает скэт в духе Джонатана Дэвиса из KoЯn: «Маша-рэйн-дама-ду-дама-да». Кстати, именно за эту вещь Metallica получила очередную награду «Грэмми».
10) «Tuesday’s Gone». А это еще более странный выбор. Обратив внимание на песню американских буги-рокеров Lynyrd Skynyrd из альбома «Pronounced Leh-nerd Skin-nerd» 1973 г., участники Metallica записали самую неметаллическую композицию за всю историю своего существования, причем сделали ее в unplugged-версии – с какого-то радиошоу. Акустические гитары, гармоника, абсолютно блюзовая атмосфера, текст про парня, который вынужден оставить свою девушку, уезжая во вторник на поезде. Я не против разнообразия, но зачем было растягивать это аж на 9 минут? С такой размеренной и совершенно нетяжелой музыкой становится скучновато еще на полпути. В общем, что сказать? Ребята просто оттягивались по полной и вообще, наверно, не собирались это выпускать. В записи приняло участие прорва народу (говорят, человек двадцать примерно), в т.ч. Джерри Кэнтрелл (Alice In Chains), Лес Клэйпул (Primus), Пеппер Кинэн (Corrosion of Conformity), Джим Мартин (Faith No More) и т.д. Вот уж воистину «у семи нянек дитя без глазу». В конце Хетфилд даже выражает благодарность каждому, а кто-то говорит: «Эй, давайте еще раз сделаем». Хорошо, что хоть не сделали, а то было бы еще минут 10 – как раз чтобы компакт-диск доукомплектовать.
11) «The More I See». Пользуясь принципом цикличности, ребята последним кавером помещают еще одну вещь Discharge, выходившую на сингле в 1984 г. Вновь мощный металлический саунд с отличным риффингом и драммингом, вновь минимум слов. «Чем больше я вижу, тем меньше я верю», – поет Хетфилд от лица человека, который, видя вокруг страдания и боль, разуверяется в существовании Бога. В конце композиции кто-то говорит: «Спасибо вам», а после продолжительной паузы следует минутный инструментал, риффы которого напоминают «The Outlaw Torn». Он быстро нарастает, однако вскоре начинает затихать.
Второй диск делится на 4 неравные части. Первая называется «Garage Days Re-Revisited ‘87» и является переизданием миниальбома 1987 г., который уже давно не выходил. О песнях с него – «Helpless» (1), «The Small Hours» (2), «The Wait» (3), «Crash Course in Brain Surgery» (4) и «Last Caress / Green Hell» (5) – вы можете узнать в соответствующей рецензии.
Две следующие композиции, «Am I Evil?» (6) и «Blitzkrieg» (7), объединены под названием «Garage Days Revisited ‘84». В свое время они были помещены на вторую сторону сингла «Creeping Death» – правда, первая была жутко сокращена. Также они появлялись в качестве бонусов к дебютнику группы.
Третья часть носит название «B-Sides & One-Offs ‘88-‘91». Сюда входят вещи со вторых сторон синглов или так называемые «одноразовые» композиции (one-offs), т.е. те, что были записаны потому, что так вдруг захотелось. Первые две из них, «Breadfan» (8) и «The Prince» (9), выходили на сингле «Harvester of Sorrow».
Обработка песен Queen – дело, конечно, хорошее и нужное, но со «Stone Cold Crazy» (10) с альбома «Sheer Heart Attack» 1974 г. получилось, по-моему, не очень. Если бы я не слышал оригинал, то, может быть, воспринял бы лучше. Мало того, что делать из Queen металл, это как-то странно (пусть выбранная вещь и является прото-металлической и не похожей на все то, что делали британцы), так Хетфилд еще и пару «факов» зачем-то вставил, а я такое не очень люблю. Бас, правда, получился сочным, чему Джейсон был очень рад. Первоначально кавер вышел на посвященном 40-летию Elektra Records сборнике «Rubaiyat» 1990 г., на котором разместились разные металлические группы, а затем на второй стороне сингла «Enter Sandman» в 1991 г. Кстати, именно за эту вещь ребята получили «Грэмми» во второй раз.
Совершенно нетипичным для Metallica стал кавер на песню «So What» (11), записанную панками Anti-Nowhere League на сингле в 1981 г. Получилось мощно и энергично. Ругательств здесь хоть отбавляй. (Кстати, была выпущена и так называемая «чистая версия» этого альбома, и в этой композиции там сплошное пиканье.) Герой песни говорит о том, что никому не должно быть дела до него, даже если он, хм, имел половые отношения с овцой или козлом, делал минет старику, занимался сексом с гомосексуалистом и школьницей, пил мочу или принимал наркотики. Я бы, конечно, поспорил, что это таки имеет значение, если он при этом доставлял кому-то неприятности, если не сказать большего, но разве стоит серьезно относиться к этой вещи? Это же просто прикол такой. Впервые эта композиция появилась на выпущенном только в США минидиске «The Unforgiven» в 1991 г. Странное, надо сказать, соседство. С чего же это американцам взбрела в голову идея ЭТО записать? Оказывается, басист Guns n’ Roses Дафф Маккаган как-то позвонил Ларсу и сообщил, что его группа собирается выпустить несколько панк-каверов The Misfits. Ульрих тут же ему сказал, что есть вещи и покруче, и предложил «So What». Позднее выяснилось, что «ганзы» даже не смогли найти оригинал, и тогда Ларс загорелся идеей сделать этот кавер со своей собственной группой. Действительно, разве они хуже каких-то «ганзов»? Записали его всего лишь за день после пары репетиций.
Следующей идет песня «Killing Time» (12) 1982 г. ирландской группы Sweet Savage, в которой в молодости играл Вивиан Кэмпбелл, гитарист Def Leppard. Новая версия получилась быстрой и мощной и здорово напоминает Motörhead. Темой этой антивоенной песни становятся боевые действия. Где? Да где угодно! Хетфилд выкрикивает слова так, будто он сержант, муштрующий солдат. Еще в том же году, когда эта вещь вышла, ребята записали ее на примитивном магнитофоне и сделали свое первое демо – тогда в группе были только Ларс, Джеймс и чернокожий гитарист Ллойд Грант. Что касается данной версии, то она присутствовала на B-side сингла «The Unforgiven» (1991 г.). Кстати, когда Кэмпбелл узнал о предстоящем кавере, он попросил в тексте вместо «nigger kid» пропеть «killer kid» (ох уж эта современная политкорректность!).
Последняя часть каверов называется «Motörheadache ‘95». Да-да, поклонники Motörhead могут верещать от восторга. Целых четыре обработки композиций их любимой группы – «Overkill» (13), «Damage Case» (14), «Stone Dead Forever» (15), «Too Late Too Late» (16), – которые ранее выходили на двух частях сингла «Hero of the Day» в 1996 г. Записаны они были на репетиции в декабре 1995 г. и поэтому звук грязноват, а поводом послужило 50-летие Лемми Килмистера, в честь которого устроили концерт со множеством приглашенных исполнителей. «Металликовцы» назвались The Lemmys и даже внешне выглядели как знаменитый рокер с бородавкой. Я к поклонникам Motörhead не отношусь, поэтому и студийных оригиналов не слышал, и каверы эти у меня особого восторга не вызывают (разве что третий немного нравится), хотя сделано все в нормальной степени быстро и мощно, да и соло Хэммета вполне хороши. Кстати, голос Хетфилда весьма похож на Лемми, особенно на первых двух вещах. Если бы его еще и слышно было всегда одинаково хорошо, а то в некоторых местах голос вообще пропадает.
Итак, подведем итоги. Первый диск мне в основном нравится больше, а во втором я отдаю предпочтение нескольким вещам из первой половины, однако если оценить все каверы в целом, то получаем очень хорошую подборку, показывающую, на ком воспитывались музыканты, сами ставшие живыми легендами металла. Во многих странах альбом вполне заслуженно занимал первые места. Надеюсь, когда-нибудь мы услышим от Metallica новые каверы. Да и старые далеко не все были выпущены в студийном варианте – например, на AC/DC, Deep Purple, Kiss, Led Zeppelin и даже Ленни Кравица. В особенности хотелось бы, чтобы они вновь обратили внимание на неметаллических товарищей. Может быть, раннего Элтона Джона стоит вспомнить, а? |
|
Free fucking speach
2. It's Electric
[Originally recorded by Diamond Head]
I'm gonna be a rock and roll star
Gotta groove from night to day
Gotta blow my crummy job
Gonna blow my blues away
I'm gonna make a stand
Gonna make a million
Gonna make it with you
I'm gonna be wild my friend
I gotta push it through
It's electric
It's electric
It's electric
It's electric
I stop on red and I leave on amber
And you face my way
I'm gonna make it my friend
Gonna make it today
Gonna get the tilts from my hills
Down the highway I go
Gonna get the stars from my route
Make it in a rock and roll show
It's electric
It's electric
It's electric
It's electric
I stop on red and I leave on amber
And you face my way
I'm gonna make it my friend
Gonna make it today
Gonna get the tilts from my hills
Down the highway I go
Gonna get the stars from my route
Make it in a rock and roll show
It's electric
It's electric
It's electric
It's electric
It's electric
It's electric
3. Sabbra Cadabra
[Originally recorded by Black Sabbath]
[Featuring "A National Acrobat"]
I feel so good, I feel so fine
I love my little lady, always on my mind
She gives me love every night and day
Never gonna leave her, never going away
Someone to love me, you know she makes me feel alright!
Someone to need me, love me every single day!
I feel so happy since I met that girl
When we're making love it's something out of this world
It feels so good to know that she's all mine
Gonna love that woman till the end of time
Someone to live for, I'll love her till the end of time!
She makes me feel happy, it's good to know that she's all mine
I am the world that hides
The universe of secret obtains
Destruction of the empty spaces
Here's my one and only prayer
I lived a thousand times
I found out what it means to be believed
The thoughts and images
The unborn child never was concieved
You gotta believe me!
Hey! I'm talkin' to you!
Well, I know it hard for you
To know the reason why
And I know you'll understand
When it's time to die
I don't believe the knife you have
Will be the only one
You have to let your body sleep
To let your soul live on, Ha Ha!!
Feel so happy since I met that girl
When we're making love, it's something out of this world
Feel so good to know that she's all mine
Gonna love that woman till the end of time
Someone to live for, love her till the end of time!
She makes me feel happy, it's good to know she's all mine,
She's all mine, yeah!
4. Turn The Page
[Originally recorded by Bob Seger]
on a long and lonesome highway east of omaha
you can listen to the engines, moanin out as one long song
you can think about the woman, or the girl you knew the night before
but your thoughts will soon be wandering the way they always do
when you're riding sixteen hours and there's nothing much to do
you don't feel much like ridin', you just wish the trip was through
[CHORUS:]
but here I am, on the road again
here I am, up on the stage
here I go, playing the star again
there I go, turn the page
you walk into a restaraunt, strung out from the road
and you feel the eyes upon you, as you're shaking off the cold
you pretend it doesn't bother you, but you just want to explode
and most times you can hear 'em talk, other times you can't
all the same 'ole cliches: is that a woman oris that a man?
and you always seem outnumbered, you dare not make a stand, make your stand.
[CHORUS]
out there in the spotlight, your a million miles away
every ounce of energy, you try to give away
and the sweat pours from your body, like the music that you play
later in the evening, as you lie awake in bed
with the echos of the amplifiers, ringin' in your head
you smoke the days last cigarette, rememberin' what she said
5. Die, Die My Darling
[Originally recorded by The Misfits]
Ah
Yeah
Die, die, die my darling
Don't utter a single word
Die, die, die my darling
Just shut your pretty eyes
I'll be seeing you again
Yeah, I'll be seeing you, in hell
So don't cry to me oh baby
Your future's in an oblong box
Don't cry to me oh baby
You should have seen it a-coming on
Don't cry to me oh baby
I don't know it was in your card
Don't cry to me oh baby
Dead-end soul for a dead-end girl
Don't cry to me oh baby
And now your life drains on the floor
Don't cry to me oh baby
Die, die, die my darling
Don't utter a single word
Die, die, die my darling
Just shut your pretty mouth
I'll be seeing you again, yeah-yeah
I'll be seeing you, in hell
Don't cry to me oh baby
Your future's in an oblong box
Don't cry to me oh baby
You should have seen it a-coming on
Don't cry to me oh baby
I don't know it was in your card
Don't cry to me oh baby
Dead-end soul for a dead-end girl
Don't cry to me oh baby
And now your life drains on the floor
Don't cry to me oh baby
Die, die, die my darling
Don't utter a single word
Die, die, die my darling
Shut your pretty mouth
I'll be seeing you again
I'll be seeing you, in hell
Die-die-die
Die-die-die
Die-die-die
Die
6. Loverman
[Originally recorded by Nick Cave and the Bad Seeds]
There's a devil waiting outside your door
(How much longer?)
There's a devil waiting outside your door
It is bucking and braying and pawing at the floor
And he's howling with pain and crawling up the walls
There's a devil waiting outside your door
He's weak with evil and broken by the world
He's shouting your name and he's asking for more
There's a devil waiting outside your door
Loverman! Since the world began
Forever, Amen Till end of time Take off that
dress I'm coming down I'm your loverman
Cause I am what I am what I am what I am
L is for LOVE, baby
O is for ONLY you that I do
V is for loving VIRTUALLY EVERYTHING that you are
E is for loving almost EVERYTHING that you do
R is for RAPE me
M is for MURDER me
A is for ANSWERING all of my prayers
N is for KNOWING your loverman's going to
be the answer to all of yours
Loverman! Till the bitter end
While empires burn down Forever and ever
and ever and ever Amen I'm your loverman
So help me, baby So help me
Cause I am what I am what I am what I am
I'll be your loverman!
There's a devil crawling along your floor
There's a devil crawling along your floor
With a trembling heart, he's coming through your door
With his straining sex in his jumping paw
There's a devil crawling along your floor
And he's old and he's stupid and
he's hungry and he's sore
And he's blind and he's lame
and he's dirty and he's poor
ive him more
There's a devil crawling along your floor
Loverman! Here I stand Forever, Amen
Cause I am what I am what I am what I am
Forgive me, baby My hands are tied
And I got no choice No, I got no choice at all
I'll say it again
L is for LOVE, baby
O is for O yes I do
V is for VIRTUE, so I ain't gonna hurt you
E is for EVEN if you want me to
R is for RENDER unto me, baby
M is for that which is MINE
A is for ANY old how, darling
And N is for ANY old time
I'll be your loverman! I got a masterplan
To take off your dress And be your man
Seize the throne Seize the mantle
Seize the crown Cause I am what I am
What I am what I am I'm your loverman!
There's a devil lying by your side
You might think he's asleep
but look at his eyes
He wants you, baby, to be his bride
There's a devil lying by your side
Loverman! Loverman!
7. Mercyful Fate
[Originally recorded by Mercyful Fate]
[Featuring: "Evil," "Curse of the Pharaohs," "Satan's Fall,"]
["A Corpse Without Soul," and "Into the Coven."]
Satan's Fall
They're walking by the night
The moon has frozen blue
Long black coats a shelter for the rain
Their load must get through
Now bats are leaving their trees
They're joining the call
Seven satanic Hell preachers
Heading for the hall
Bringing the blood of a newborn child
Got to succeed, if not it's Satan's fall
Curse Of The Pharaohs
Away out in Egypt in the valley of kings
Where the mummified pharaohs
Pretend dead in their sleep
Don't touch, never ever steal
Unless you're in for the kill
Or you'll be hit by the curse of the pharaohs
Yes you'll be hit and the curse is on you
The curse of the pharaohs can be so deadly
Just destroying your future
Makin' it all shady
Don't touch, never ever steal
Unless you're in for the kill
Or you'll be hit by the curse of the pharaohs
Yes you'll be hit and the curse is on you
A Corpse Without Soul
Listen, I'm a corpse, I'm a corpse
I'm a corpse without soul
Satan, he's taken, he's taken
He's taken his toll
And he took it on me
I, I'm trapped, I'm trapped
I'm trapped in his spell
Tonight, I'm going, I'm going
I'm going to Hell, inside his spell
Into The Coven
Howl like a wolf
And a witch will open the door
Follow me and meet our high priestess
Come, come into my coven
And become Lucifer's child
Undress until you're naked
And put on this white coat
Take this white cross and go to the center of the ring
Come, come into my coven
And become Lucifer's child
Evil
I was born on the cemetery
Under the sign of the moon
Raised from my grave by the dead
And I was made a mercenary
In the legions of Hell
Now I'm king of pain, I'm insane
You know my only pleasure
Is to hear you cry
I'd love to hear you cry
I'd love to see you die
And I'll be the first
To watch your funeral
And I'll be the last to leave
I'd love to hear you cry
And when you're down beyond the ground
I'll dig up your body again
And make love to shame
Oh lady cry, and say goodbye
Oh lady cry, and say goodbye
You've gotta say goodbye
'Cause I will eat your mind
8. Astronomy
[Originally recorded by Blue Oyster Cult]
Clock strikes twelve and moondrops burst
Out at you from their hiding place
Like acid and oil on a madman's face
His reason tends to fly away
Like lesser birds on the four winds
Like silver scrapes in May
And now the sand's become a crust
Most of you have gone away
Come Susie dear, let's take a walk
Just out there upon the beach
I know you'll soon be married
And you'll want to know where winds come from
Well it's never said at all
On the map that Carrie reads
Behind the clock back there you know
At the Four Winds Bar
Hey! Hey! Hey! Hey!
Four winds at the Four Winds Bar
Two doors locked and windows barred
One door left to take you in
The other one just mirrors it
Hey! Hey! Hey! Hey!
Hellish glare and inference
The other one's a duplicate
The Queenly flux, eternal light
Or the light that never warms
Yes the light that never, never warms
Or the light that never
Never warms
Never warms
Never warms
The clock strikes twelve and moondrops burst
Out at you from their hiding place
Miss Carrie nurse and Susie dear
Would find themselves at Four Winds Bar
It's the nexus of the crisis
And the origin of storms
Just the place to hopelessly
Encounter time and then came me
Hey! Hey! Hey! Hey!
Call me Desdinova
Eternal light
These gravely digs of mine
Will surely prove a sight
And don't forget my dog
Fixed and consequent
Astronomy...a star
9. Whiskey In The Jar
[Originally recorded by Thin Lizzy]
As I was goin' over the Cork and Kerry mountains
I saw Captain Farrell and his money he was countin'
I first produced my pistol and then produced my rapier
I said stand and deliver or the devil he may take ya
I took all of his money and it was a pretty penny
I took all of his money yeah and I brought it home to Molly
She swore that she'd love me, no never would she leave me
But the devil take that woman yeah for you know she tricked me easy
Musha ring dum a doo dum a da
Whack for my daddy-o
Whack for my daddy-o
There's whiskey in the jar-o
Being drunk and weary I went to Molly's chamber
Takin' my money with me and I never knew the danger
For about six or maybe seven in walked Captain Farrell
I jumped up, fired off my pistols and I shot him with both barrels
Musha ring dum a doo dum a da
Whack for my daddy-o
Whack for my daddy-o
There's whiskey in the jar-o
Now some men like the fishin' and some men like the fowlin'
And some men like ta hear, ta hear cannon ball a roarin'
Me I like sleepin' specially in my Molly's chamber
But here I am in prison, here I am with a ball and chain yeah
Musha ring dum a doo dum a da
Whack for my daddy-o
Whack for my daddy-o
There's whiskey in the jar-o
Whiskey in the jar-o
Musha ring dum a doo dum a da
10. Tuesday's Gone
[Originally recorded by Lynyrd Skynyrd]
Train roll on, on down the line
Won't you please take me far away
Now, I feel the wind blow outside my door
I leave my woman at home
Tuesday's gone with the wind
My baby's gone with the wind
And I don't know oh where I'm going
I just want to be left alone
When this train ends, I'll try again
I leave my woman at home
Tuesday's gone with the wind
Tuesday's gone with the wind
Tuesday's gone with the wind
My baby's gone with the wind
Train roll on
Tuesday's gone with the wind
Tuesday's gone with the wind
Tuesday's gone with the wind
My baby's gone with the wind
Train roll on, many miles from my home
See, I'm riding my blues away
Tuesday, you see, she had to be free
But somehow, I've got to carry on
Tuesday's gone with the wind
Tuesday's gone with the wind
Tuesday's gone with the wind
My baby's gone with the wind
[repeat "Train roll on" and "Tuesday's gone" etc., in various combinations until the end]
11. The More I See
[Originally recorded by Discharge]
From where I stand I see
Pain suffering and misery
The more I see the more I see
The less the less I believe
From where I stand I see
Hate violence and war
The more I see the more I see
The less the less I believe
12. Helpless
[Original: Diamond Head]
I've gotta see you moving fast, see you come my way.
See the dreams, I hope they last, never fade away.
Gotta see the lights above, make it loud tonight.
Gotta set it all afire, set it all alight.
See the flashing lights, hear the thunder roar,
I am gonna set you all alight.
Gotta make it man, I ain't got a choice,
Gotta fill this hall tonight.
Helpless, helpless, helpless, helpless.
I don't know what I'm gonna do, maybe not tonight.
Gotta set you all afire, gotta treat you right.
I can see the flashing lights, lit before your love.
Gotta hear the thunder roar, coming from above.
See the flashing lights, hear the thunder roar,
I am gonna set you all alight.
Gotta make it man, I ain't got a choice,
Gotta fill this hall tonight.
Helpless, helpless, helpless, helpless.
I can see the stars, I can see what's going on.
Every night alone I sing my song just for fun.
Only time will tell if I'll make it myself someday.
This stage is mine, music is my destiny.
Cannot squeeze the life from me.
I can see the stars, I can see what's going on.
Every night alone I sing my song just for fun.
Only time will tell if I'll make it myself someday.
This stage is mine, music is my destiny.
Cannot squeeze the life from me.
13. The Small Hours
[Original: Holocaust]
Look out at the darkness, and you will see.
Just call my name and I'll be there.
You cannot touch me, you would not dare.
I am the chill that's in the air.
And I try to get through to you, in my own special way,
As the barriers crumble at the end of the day.
Dark rivers are flowing back into the past.
You are the fish for which I cast.
And what of the future, what is to be.
As the rivers flow into the sea.
And I try to get through to you, in my own special way,
As the barriers crumble at the end of the day.
Do not take for granted, powers out there.
Don't step into the demon's lair.
Time is an illusion, rising from time.
Steep is the mountain which we climb.
And I try to get through to you, in my own special way,
As the barriers crumble at the end of the day.
14. The Wait
[Original: Killing Joke]
Motives changing, day to day,
The fire increases, masks decay.
I look at the river, white foam floats down,
The body's poisoned, gotta sit tight.
The wait, the wait, the wait, the wait.
After wakening, silence grows,
The screams subside, distortion shows.
Mutant thoughts of bad mouthed news,
Is just another birth of distorted views.
The wait, the wait, the wait, the wait.
The wait, the wait, the wait, the wait.
15. Crash Course In Brain Surgery
[Original: Budgie]
Look inside and you will see,
The words are cutting deep inside my brain.
Thunder burning, quickly burning,
Knife of words is driving me insane, insane yeah.
Raven black is on my track,
He shows me how to neutralize the knife.
Show to me in surgery,
The art of fighting words to conquer life, conquer life yeah.
Now the wicked lance of fear,
Is driving from my heady mountain brain.
Crash course in brain surgery,
Has stopped the bloody knife of words again yeah, yeah, yeah.
16. Last Caress / Green Hell
[Original: Misfits]
I got something to say, I killed your baby today and it
Doesn't matter much to me, as long as it's dead.
I got something to say, I raped your mother today and it
Doesn't matter much to me, as long as she's spread.
Ooh lovely dead, just waiting for your breath,
Cold sweet death, one last caress.
Ooh lovely dead, just waiting for your breath,
Cold sweet death, one last caress.
I got something to say, I killed your baby today and it
Doesn't matter much to me, as long as it's dead.
Ooh lovely dead, just waiting for your breath,
Cold sweet death, one last caress.
Last caress today, yo-o-o-oh, yooo-oh.
Here in this place lies the key to your death,
Touch it, see it.
Here in this place is the means to your end,
Touch it, feel it, green hell.
You did your best as someone could,
I bet you never knew you would,
And did you run away from me,
I bet you thought you really could.
We're gonna burn in hell - Green hell.
Like every hell but kind of green - Green hell, green hell.
Try let me get back up there - Green hell, green hell.
Feel it burning in your cereal - Green hell, greem hell.
Throw your fuckin' friends inside - Green hell, green hell.
Gotta fuckin' pay and you must stay - Green hell.
Cannot refill the torch of death - Green hell, green hell.
Hell is reigning in your blood - Green hell, green hell.
Gotta burn it all, green hell.
You did your best as someone could,
I bet you never knew you would,
And did you run away from me,
I bet you thought you really could.
Here in this place lies the key to your death,
Touch it, see it.
Here in this place is your world that ended,
Touch it, feel it, green hell.
You did your best as someone could,
I bet you never knew you would,
And did you run away from me,
I bet you thought you really could.
You've come to this as someone told,
I bet you never knew you would.
Gonna bring green hell, green hell.
17. Am I Evil?
[Original: Diamond Head]
My mother was a witch, she was burned alive.
Thankless little bitch, for the tears I cried.
Take her down now, don't want to see her face
All blistered and burnt, can't hide my disgrace.
Twenty-seven, everyone was nice.
Gotta see 'em make 'em pay the price.
See their bodies out on the ice.
Take my time.
Am I evil? Yes I am.
Am I evil? I am man, yes I am.
As I watched my mother die, I lost my head.
Revenge now I sought, to break with my bread.
Taking no chances, you come with me.
I'll split you to the bone, help set you free.
Twenty-seven, everyone was nice.
Gotta see 'em make 'em pay the price.
See their bodies out on the ice.
Take my time.
Am I evil? Yes I am.
Am I evil? I am man, yes I am.
On with the action now, I'll strip your pride.
I'll spread your blood around, I'll see you ride.
Your face is scarred with steel, wounds deep and neat.
Like a double dozen before ya, smells so sweet.
Am I evil? Yes I am.
Am I evil? I am man.
I'll make my residence, I'll watch your fire.
You can come with me, sweet desire.
My face is long forgot, my face not my own.
Sweet and timely whore, take me home.
Am I evil? Yes I am.
Am I evil? I am man.
My soul is longing for, await my heir.
Sent to avenge my mother, sweep myself.
My face is long forgot, my face not my own.
Sweet and timely whore, take me home.
Am I evil? Yes I am.
Am I evil? I am man.
Am I evil? Yes I fucking am.
Am I evil? I am man, yeah.
18. Blitzkreig
[Original: Blitzkrieg]
Let us have peace, let us have life,
Let us escape the cruel night.
Let us have time, let the sun shine,
Let us beware the deadly sign.
The day is coming, armageddon's near,
Inferno's coming, can we survive the blitzkrieg.
The blitzkrieg, the blitzkrieg.
Save us from fate, save us from hate,
Save ourselves before it's too late.
Come to our need, hear our plea,
Save ourselves before the earth bleeds.
The day is dawning, the time is near,
Aliens calling, can we survive the blitzkrieg.
19. Breadfan
[Original: Budgie]
Breadfan, open up your mind, open up your purse,
Open up your bones, never, never gonna lose it.
Breadfan, take it all away, never give an inch,
Gotta make a mint, gotta make me a million.
Breadfan, you got it wrong, some long time friend's
Gonna lose it in the end, who's a fool.
Seagull, give it all away, stay a bird, stay a man,
Stay a ghost, stay what you wanna be.
Loser, give it all away, never stay with the winner,
With the man with all the filthy money.
Come on, keep it on the side, with a ride on a record,
On the top if you're gonna be a bad boy.
Breadfan, you got it wrong, some long time friend's
Gonna lose it in the end, who's a fool.
Seagull, give it all away, stay a bird, stay a man,
Stay a ghost, stay what you wanna be.
Breadfan, open up your mind, open up your purse,
Open up your bones, never, never gonna lose it.
Breadfan, take it all away, never give an inch,
Gotta make a mint, gotta make me a million.
Breadfan, you got it wrong, some long time friend's
Gonna lose it in the end, who's a fool.
Seagull, give it all away, stay a bird, stay a man,
Stay a ghost, stay what you wanna be.
20. The Prince
[Original: Diamond Head]
Now I see his face, I see his smile.
Such a lonely place, no golden mile.
Eyes tell of morbid tales, of his black heart.
His deeds through ages past tell of his part.
See his face, see his smile.
Time to die, o-oh, no-oh, no-oh.
Angel from below, change my dreams.
I want for glory's hour, for wealth's esteem.
I wish to sell my soul, to be reborn.
I wish for earthly riches, don't want no crown of thorns.
See his face, see his smile.
Time to die, o-oh, o-oh, no-oh.
I was born a fool, don't want to stay that way.
Devil take my soul, with diamonds you repay.
I don't care for heaven, so don't you look for me to cry.
And I will burn in hell, from the day I die.
See his face, see his smile.
Time to die, o-oh, no-oh, no.
21. Stone Cold Crazy
[Original: Queen]
Sleeping very soundly on a Saturday morning,
I was dreaming I was Al Capone.
Rumours going round, gotta clear out of town,
Smell like a dry fishbone.
Here come the law, gonna break down the door,
Carry me away once more.
Never, never, never want it anymore,
Gotta get away from this stone cold floor.
Crazy, stone cold crazy, you know.
Rainy afternoon, ought to kill a typhoon,
And she's playing on my slide trombone.
Anymore, anymore, cannot take it anymore,
Gotta get away from this stone cold floor.
Crazy, stone cold crazy, you know.
Walking down the street, shooting people that I meet,
Fully loaded Tommy gun.
Here come the deputy, try fucking getting me,
Gotta fucking get up and run.
They got the sirens loose, I ran right out of juice.
They're gonna put me in a cell,
If I can't go to heaven, let me go to hell.
Crazy, stone cold crazy, you know, yeah.
22. So What
[Original: Anti Nowhere League]
So fucking what!
Well, I've been to Hastings and I've been to Brighton,
I've been to Eastbourne too.
So what, so what.
And I've been here, I've been there,
I've been every fucking where.
So what, so what.
So what, so what, you boring little cunt.
Well, who cares, who cares what you do.
Yeah, who cares, who cares about you, you, you, you, you.
Well, I fucked a queen, I fucked fuck,
I've even sucked an old man's cock.
So what, so what.
And I fucked a sheep, I fucked a goat,
I rammed my cock right down its throat.
So what, so what.
So what, so what, you boring little fuck.
Well, who cares, who cares what you do.
And, who cares, who cares about you, you, you, you, you.
And I've drunk that, I've drunk this,
I've spewed up on a pint of piss.
So what, so what.
I've had scank, I've had speed,
I've jacked up until I bleed.
So what, so what.
So what, so what, you boring little cunt.
Well, who cares, who cares what you do.
Yeah, who cares, who cares about you, you, you, you, you, you.
I've had crabs, I've had lice,
I've had the clap and that ain't nice.
So what, so what.
I fucked this, I fucked that,
I've even fucked a school girl's twat.
So what, so what.
So what, so what, you boring little fuck.
Well, who cares, who cares what you do.
And, who cares, who cares about you, you, you, you, you, you.
So fucking what! Yeah!
23. Killing Time
[Original: Sweet Savage]
Sound of gunfire comes through the night,
Killing and hatred, it's a terrible sight.
Reports come in of the heavy attack,
Message is seen, we're moving back.
Preparations are made for the journey back,
It's a survival, supplies are packed.
No more nights in this eternal hell,
Destination is simple, we move out.
Killing time - You left from the line.
Killing time - Your turn to kill.
Killing time - What do you say?
Killing time - Aaha, killing time.
And he knew what he needed to keep us alive,
No time for cowardice, kill and survive.
Like a killer kid with a switchblade knife,
Nasty word, he'll take your life.
The silence is over, they attack again,
Killing and hatred drive me insane.
Reports come in of a heavy attack,
Message is seen, we're moving back.
Killing time - You left from the line.
Killing time - Your turn to kill.
Killing time - What do you say?
Killing time - Aaha, killing time.
Sound of gunfire comes through the night,
Killing and hatred, it's a terrible sight.
Reports come in of a heavy attack,
Message is seen, we're moving back.
And he knew what he needed to keep us alive,
No time for cowardice, kill and survive.
Like a killer kid with a switchblade knife,
Nasty word, he'll take your life.
Killing time - You left from the line.
Killing time - Your turn to kill.
Killing time - What do you say?
Killing time - Aaha, killing time.
24. Overkill
[Kilmister, Clarke, Taylor]
[Originally recorded by Motorhead in 1979]
Only way to feel the noise
Is when it's good and loud
So good I can't believe it
Screamin' with the crowd
Don't sweat it
Give it back to you
Don't sweat it
Give it back to you
Overkill
Overkill
Overkill
Shut up
On your feet you feel the beat
It goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead
If it don't make you fly
Don't sweat it
Give it back to you
Don't sweat it
Give it back to you
Overkill
Overkill
Overkill
Get the fuck down
Ooh yeah
Know your body's made to move
It goes straight to your spine
You gotta move it
If it don't make you fly
Don't sweat it
Give it back to you
Don't sweat it
Give it back to you
Overkill
Overkill
Overkill
Get on it!
25. Damage Case
[Originally recorded by Motorhead in 1979]
Hey babe don't act so scared
All I want is some special care
On the run from some institution
All I want is some constellation
And I can tell by his face
I'm a total disgrace
Put me inside this place
Move over for a damage case
Hey baby wait a minute, stop
Don't run away, don't call a cop
I Ain't lookin' to victimize you
All I want to do is tantalize you
I can tell by your face
I'm all over this place
I can tell by your face
Got no time for a damage case
No time baby!
Hey babe don't turn away
I'm here tomorrow, gone today
I don't know what you think your game is
I don't care if you want your name is
And I can tell by this face
You're all over the place
I can tell by his face
Move over for a damage case
Get the fuck over man!
All right
26. Stone Dead Forever
[Originally recorded by Motorhead in 1979]
Get on!
You think you see me
In the glass
You think you hear me
Better listen fast
I think I see you
Gone to seed
Think your reason
Is your guilt and greed
You're out there on your own
Your face turned to stone
What ever happened to your life?
Stone dead forever
All right
You're a financial wizard
Yeah a top tycoon
You're Sweet long lizard
With a silver spoon
You know you've never had it
Quite so good
And you didn't know
That you even could
Your time has come to own
Your touch turned to gold
What ever happened to your life?
Stone dead forever
All right
Financial wizard
A top tycoon
Sweet lounge lizard
With a silver spoon
You've never had it
Quite so good
And you didn't know
That you even could
But your time has turned to gold
Your touch is turned to gold
What ever happened to your life?
Stone dead forever
It's been a long time
It's been a long long wait
And you caught your fingers
In the pearly gates
You better leave your number
And we'll call you
You know your problem
Ain't exactly new
Your time has come today
Your face has turned to hey
What ever happened to your life?
Stone dead forever
That's right
Yo
Ah
27. Too Late Too Late
[Originally recorded by Motorhead]
Huh
I see that nothin's changed
Insist on playing games
Some waste of time you are
And you're so popular
Well this is it you bitch
I've got to make my switch
I'm just another john
I know what's goin' on
Your move
What do I have to lose?
Stalemate
No-oh, too late, too late
I thought you was for real
But you're a rip-off deal
Don't give me all that crap
I just escaped your trap
I think you see the joke
But you're just chasin' smoke
You ain't another one
I know what's goin' on
Your move
What do I have to lose?
Stalemate
Hello, too late, too late
Oh
Get on it!
Misunderstanding me
The way you feel so free
I'm gonna jump the gun
Oh I'm gonna hit an' run
Your credibility
Don't cut no ice with me
Another privelige gone
I know what's goin' on
Your move
What do I have to lose?
Stalemate
Oh oh, too late, too late
Oh, too late, too late