|
|
|
Morbid Angel
« Gateways to Annihilation »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Kawazu
|
| 2 | Summoning Redemption
|
| 3 | Ageless, Still I Am
|
| 4 | He Who Sleeps
|
| 5 | To The Victor The Spoils
|
| 6 | At One With Nothing
|
| 7 | Opening Of The Gates
|
| 8 | Secured Limitations
|
| 9 | Awakening
|
| 10 | I
|
| 11 | God Of The Forsaken |
|
Steve Tucker - vocals, bass
Trey Azagthoth - guitars, keyboards, vocals
Erik Rutan - guitars, keyboards
Pete Sandoval - drums |
|
|
| 1. Summoning Redemption
[Lyrics - Tucker, Music - Azagthoth]
I stand before thee, gods of all prestine
Come forth to see, all things to be seen
Now know the presence, and choose thy wrath
For flock of tyrants, who know not thy path
Come now in sweeping vengeance
Come now in needed time
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Morbid Angel на грани техно-дэта. Я думаю, на «Gateways to Annihilation» они уже перешли этот рубеж и вовсю нарезают прогрессивный, адский и массивный дэт-метал. Альбомы этой группы всегда построены так, что ни на секунду не возникает сомнения, что мы слушаем «смертельный» метал. Погружение в атмосферу – 100 %. Никакого благоприятного исхода, никакой пощады… Бескомпромиссный гроул Стива Такера, ультраскоростные бас-бочки Пита Сэндовала и пугающие своими психоделическими интонациями соло Трэя А. – вот составные части механизма уничтожения Morbid Angel. Прибавить к этому предельную структурированность представленного хаоса (© Viasol) – и представление о группе на 2000 г. приобретет законченный вид. Звук плотный, но музыкальные ландшафты довольно часто населяются атмосферными эмбиентными пассажами.
Лучшие, на мой взгляд, номера – масштабная “Summoning Redemption” с длинным космическим соло маэстро Azagthoth-а, давящая на мозг силой гигантского пресса “He Who Sleeps”, “At One with Nothing” c медитативным гитарным колдовством сами знает кого и скоростное рубилово “Opening of the Gates”, где Сэндовал демонстрирует технику почище всякой драм-машины. Но есть здесь и далеко не лучшая в творческом активе Morbid Angel песня, в которой чувствуется мертвенная усталость музыкантов-флагманов жанра - “Secured Limitations” с очень хворым вокалом… |
|
|
| |
| | | |
| |
Это монументальнейшее творение в стиле дэт-метал должно порадовать любителей сочетания брутала и интеллектуальной игры. Медленные, тягучие композиции, как будто сложенные из огромных кирпичей, не балуют мелодиями, но дают прекрасную возможность в полной мере оценить техническое мастерство музыкантов. Во-первых, стоит отметить гитару: соляки несутся один за другим, постоянно приковывая внимание к музыке. Возможно, с ними мэтры в этот раз даже переборщили: иногда мне казалось, что я по ошибке поставила в проигрыватель альбом какой-нибудь прог-металлической группы. «Ударный» труд Пита Сандовала заслуживает медали – этот барабанщик просто необыкновенный профессионал! Мало кто может добиться такого впечатляющего сочетания техничности и эмоциональности в своей работе. Пит предлагает нам прослушать множество неожиданных ритмических сбивок, сложных приемов и практически процесс насилия над инструментом. Глуховатый рев Такера добавляет атмосфере альбома мрачности и агрессивности. А уж атмосфера здесь имеется! Гнетущая, тяжелая и ассоциирующаяся с древними культами. Кажется, что именно такая музыка должна была звучать в пещерах во время самых темных обрядов. Запись может похвастаться завидным качеством, равно как и сведение: каждому инструменту предоставлена возможность в полной мере проявить себя. Не альбом, а структурированный хаос, интеллектуальный, брутальный и очень атмосферный. |
|
|
| |
| | | |
| |
“Gateways To Annihilation” – крутейший альбом великих Морвид Энжл. Хорошее качество записи, хорошее сведение, продуманные песни и, конечно, прекрасная техника. Сандовал как всегда поработал на славу (барабанные партии каждый раз заставляют оценить одного из величайших барабанщиков современности), да и Азагот не подкачал. Ну, все же чего-то не хватает, чего не знаю. «Просто раньше все было лучше», почему-то именно эта мысль мучила меня при неоднократном прослушивании этого альбома, хотя вроде все прекрасно, все очень грамотно. Много хороших запоминающихся вещей, чего только первая песня стоит! Но, к сожалению, я стал осознавать, что действительно это конец…конец такому стилю как дэт-метал, сейчас, уже видно - золотая эпоха дэта прошла. Конечно, Морбиды выпустят еще много хороших релизов, но это все будет уже не то. Дэт-метал постепенно и медленно умирает…Но чтобы не случилось, они всегда будут в наших сердцах. Сейчас главное, чтобы нашлись продолжатели дэта, чтобы появилась новая волна, как это было с блэком. Многие говорят, что дэт зарождается как раз в славянских странах, появляются много перспективных команд в Польше, Чехословакии…Очень хочется в это верить. Пускай наступит новое время, пускай наступят новые ценности в музыке, пускай появятся новые команды, которые будут учиться у великих мастеров стиля… у великих Morbid Angel. |
|
|
| |
| | | |
«Г» альбом технарей-тяжеловесов в категории «флоридский дэт-метал». Возвращение от маразматичных «фатальных для плеши формул» к стандартам агонизирующего дэта “Д” альбома в ходах и звуке. Сверх-убойные, даже гротескные барабанные партии невероятной плотности (стена бочек). Материал нетороплив, механично-заунывен, преобладают средние темпы и развесистые соляки с неожиданными срывами в бластовые пробивки. Альбом однозначно показал 2 вещи: 1. у Морбидов нет конкурентов 2. Все конкуренты давно ушли из жанра, да и сам жанр – остывающие угли былого огня. |
|
|
| |
| | | |
Мммм…..
К сожалению, и великие MORBID ANGEL стали для меня подтверждением того, что расцвет дэт-металла давно канул в лету. Ну не делают сейчас шедевров наподобие ”Spiritual Healing”, “Cause Of Death” или “Necroticism - Deascanting the Insalubrious”! И ничего с этим не поделаешь… Так вот почему-то вышло, что в 90-93 годах вышло почти все самое лучшее в данном стиле…
Альбом “Gateways To Annihilation” стал самым что ни на есть типичным произведением хорошего уровня, чуть выше среднего, но не более того. Возможно, даже именно этот альбом является лучшим со времен величайшего “Blessed Are The Sick”. Достаточно хорошая работа соло-гитары… Вокал отличный, но все остальное не впечатляет. Кстати, что хорошего нашли в игре Пита Сандовала, я не понимаю – ударник, как ударник. Ну, работает слаженно, как машина, ну и что?
Короче, так себе альбом, вытягивающий на хороший средний уровень исключительно за счет техники исполнения и качества записи. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 46609 |
I demand as I stand before you
Cleanse this worlds decay
I demand to know the light of a promised land
I demand to see this corrosion wiped away
And the slithering begins
as the shell of men crawl weeping
and as the light of dawn is growing
the realization sets in
And with the winds that are blowing
the final truth has come
That the ways of the shallow empty
have brought it down
The winds that are blowing
shall bring it down
And while your clinging
to the ways of your worthless life
Your words is falling
you are left with nothing
and with the winds that are blowing
the final truth has come
your ways so shallow and empty
have brought it down
your ignorant haze
has brought it down
Return these days to the righteous
heal these wounds of time
I have waited so long
for the winds of change to come
through eyes still clear
through eyes not dulled by fear
through eyes behind the soul
I see what must be...
I demand to know the light of a promised land
I demand to see this corruption wiped away
2. Ageless, Still I Am
[Lyrics - Tucker, Music - Azagthoth]
Breathless I stand free
blind to fates which fall to men
embracing the chilling winds, still I am
the mist freeze falls from my breath
steel gray skies encompass my sight
caring not for other worlds
(and there are other worlds than these)
Your Fathers tried to slay me
Your Brothers fell before me
Clashing, as hates collide
Through echoed cried I wade
Upon frozen ground, my victims lay
Pounding the frozen earth,
The hooves of horses carrying men
Swords raised high,
The rush of war flowing through their veins
The warm blood soon to meet the earth
from which it came
Your fathers tried to slay me
Your brothers fell before me
Ageless, Still I Am
Heathens, they bring their crusades to me
Failing, they've come to die in vain
Nameless, their meaningfulness is none
I summon the strength of the gods
and we are one
Hear this, see this, know this
for this is the ways that it must be
For solace I eat the heart
to steal the power, this magic holds
and to taste the bitter vengeance
that within me has dwelled
Men of kings have come to end me
only to die in vain
legends, have cursed my name
spells are spoken,
believed to ward me away
Your fathers tried to slay me
Your brothers fell before me
Ageless, Still I Am
3. He Who Sleeps
[Lyrics - Tucker, Music - Tucker]
Awaken my brothers,
of vengeance we rise
to devulge this enemy,
to enlighten the ones who sleep
Worlds have passed and so too has time
my slumber now disturbed,
this place of hate, thy worlds shall burn
Humans, I shall feast upon your ignorance.
you will destroy yourselves
Mortals, your slithering existence
sickens the gods, my brothers
it awoke me, from timeless sleep
my dreams destroyed, my visions lost
and so I watch you pray,
and spite your worlds
Forgive me father? I am not your god
you crawl to me, and beg to me my sheep,
you have fallen, curse your empty lives
blind, like wolves you turn on yourselves
4. To The Victor The Spoils
[Lyrics - Tucker, Music - Azagthoth/Tucker]
Decide, between the ways of the weak,
the sheep, to live a lie
or to come to life, in victory we stand,
above the meek
to raise the chalice and toast the conquering
to feast upon the spoils that we claim
We are wakening
We are the one you seek
We are the merciless
We are the all is truth
We await, the coming of days
The awakening of the eyes that sleep
The dawn of light for those of us who see
to stand above the shattered flock and their lies
for now it is our time
We are the conquering
We are the one you seek
We are the merciless
We are the all that is truth
Victors...now hear me
Victors...come now know your name
Brothers...as it must be
In victory we stand
Our wake, our secret is broken
Our legions now are one
The time of the silence now ended
In victory we stand
we are the conquering
The clearing out, the storm
5. At One With Nothing
[Lyrics - Tucker, Music - Azagthoth/Tucker]
Omniscient are the eyes that see beyond
what we choose to see
transcending of beliefs, that limit man's being
the dogma that feeds the listless
has thrived uncounted years
impeding on ones perception
of what is to be
Awaken to see
A god of a desertion
A god of lies
enlightened by a way, deceiving
only truth to the blind
the salvation that you seek is empty
no god of light
the venom that has fed your faith
you except with ease
but the sights that lay before you
destroy your beliefs
Awaken to be
At One with Nothing
Now all will be seen
the seeds of the weak destroy
the lies told of forgiving, exposed
the ignorant, thrown to the wake
your calling names of gods,
they are only shrines
the waves of the truth, enslave
slaying the blind
Awaken to a light of knowing
all your truth was lies
and the faith which you embraced
has left you blind
deceived like the fools that surround you
it came with ease unfulfilled were the days of your being
but now you will see
6. Opening Of The Gates
[Lyrics - Tucker, Music - Azagthoth]
These chains that have choked existence,
have fallen away
this veil that has blinded eyes has been lifted
and now it is gone
and like the ways of the sheep
the flock has been to only receive
led to the gates of their enemy
led to the slaughter of their beliefs
and now their gazing eyes have turned
turned to see us laughing
these fools who have thought
us to be as they are,
have never truly seen
guided by limiting the ways that they think,
they thought us blind and obscene
but now the sheep are wailing
cries to a god they never see
and as the gates are closing
down upon the all they have believed
and now their pleading eyes have turned
turned to see the eyes of the laughing
the ties have bound these fools
to the ways of the blind,
is ignorant bliss
lies that were fed to the slumbering mass
they've grazed upon it
and all that awaits men failing to see,
is the sight they've despised
the gates have opened,
your religion has died
7. Secured Limitations
[Lyrics - Azagthoth, Music - Azagthoth]
Secured limitations
you created this thing you call sin
A guide for the undisciplined sheep
through the pain and denial the pleasure reaped
a freedom contained within a shell
and all that's without you call hell
You scorn our existence
Unclean despising our ways
Shall the unclean come and infect you
For our ways, disheveling your hold
and the random perplexing the fled
Behind the walls of concrete, they hide
Secured limitations
From uncertainties the god-mind knows
and from the nothingness, all the wines flow
The affluence, the-mother's gift
but you can't, through the concrete
You scorn our existence
Unclean despising our ways
Shall the unclean come and inflect you
For the heathens have chosen a different light
and the vision of the all through the inner sight
For the freedoms and prisons are in the mind
Secured limitations
From the uncertainties the god-mind knows
and from the nothingness all the wines flow
The affluence, the god-mother's gift
but you can't see, through the concrete
8. I
[Lyrics - Tucker, Music - Azagthoth/Tucker]
I am the void of light, silence, I am the dawn of time
I am the all you see, emptiness I am the non
I am the air you breathe, treachery, I am your wine
I am the soil and seed, mundane, I am the in between
taste of my knowledge
come bleed me weak
of my force feed
drink of my power
breathe of the mist dine upon divinity
from the earth and wind
our return is now
forever and now again
our voice is one
voice of the ancient ghosts
now your chains are stripped away
I am the void of light, silence, I am the dawn of time
I am the soil and seed, mundane, I am the in between
taste of my knowledge
come bleed me weak
dine upon divinity
from the earth and wind
our return is now
now the chains are stripped away
9. God Of The Forsaken
[Lyrics - Tucker, Music - Rutan]
I've seen visions awakening
drawing timeless life to an end
I've felt forces pulling me
and I have rejoiced in them
I've heard voices calling names
I have reveled in their beckoning
for the voices that summon me
have grown immense
my senses keen with desire and pain
senses heightened by my need to see
to feed the hunger that I feel inside
awake my soul to ecstasy
my father the forsaken
the king of blasphemy
they cower at your name
they live in ignorance
they hide behind a doctrine
that has taught them only lies
now let them see
thy world, immaculate
I've seen visions awakening
drawing timeless life to an end
I've felt forces pulling me
and I have rejoiced in them
I've heard voices calling my name
I have waited for their beckoning
for the voices that summon me
bring the gift of bliss