|
|
|
Thought Industry
« Songs for Insects »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Third Eye 04:28
|
| 2 | Songs for Insects 09:23
|
| 3 | Cornerstone 03:58
|
| 4 | Daughter Mobius 05:10
|
| 5 | Alexander Vs. the Puzzle 05:49
|
| 6 | Ballerina 02:34
|
| 7 | The Chalice Vermillion 10:07
|
| 8 | The Flesh is Weak 06:45
|
| 9 | Blistered Text and Bleeding Pens 07:55
|
| 10 | Bearing An Hourglass 07:55
|
| | Total playing time: 64:04 |
|
Dustin Donaldson - drums, cymbal, percussion (sampled), industrial devices
Brent Oberlin - vocals, bass (fretted / fretless / distorted), chapman stick, piano, keyboards
Christopher "Lee" Simmonds - guitar (fretted / fretless), keyboards
Paul Enzio - guitar (6 String / 7 String)
Viking chants by Brent and Kevin Oberlin (except "Cornerstone" - chants by Brent & Paul).
Pixie gypsy chant on "Daughter Mobius" by Dustin, Christopher & Jared Bryant.
Spoken word outro by Joe Lawless. |
|
Recorded at Fast Trax studios, Jenison, MI. autumn 1991.
Cover artwork Salvador Dali "Soft Construction With Boiled Beans: Premonition Of Civil War", 1936 (C) 1982 ARS N.Y. Demart Pro Arte; Philadelphia Museum Of Art: Louise and Walter Arensberg Collection.
Sleeve design and photography by Dustin Donaldson, group photography by Bob Girard.
Rave - engineer
Rob Reister - Engineer, digital editing
Mastered by Eddie Schreyer
Produced by Dave Ogilvie, Thought Industry
Scott Carver - producer (assistant) / engineer |
|
| 1. Third Eye
Fear's my love, a lonely habit. Like a rusty needle my
touch is everlasting. I've seen your God fall dying from
the sky. The Eagle's a Vulture sucking at Eden.
Children on a playground one kid's bigger than the
rest. The blind stand beside him. The weak wither and
die. The bi |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Thought Industry – комбинат по выработке свежих музыкальных идей. Будучи трэшем, они постоянно держат в уме идею раскованности, перспективы разворота к более легким материям. К этому в итоге и пришли, на этом и развалились. Но сейчас не об этом, возмущающем пуристов и апологетов тяжелого…
Сейчас о первом альбоме команды, «Songs for Insects», и названием своим манящем, и о музыкальном тексте заставляющем судить именно по обложке книги – ба, да это мы вместе с группой *предчувствуем Гражданскую войну в Испании*! Дали плохого не посоветует, пусть даже и заочно. Не все так печально, как смысл картины, пафос ее не определяет настрой диска всецело, зато эксцентричность конструкции является прямой аналогией музыке. Американцы в рамках очень удачного по авангардным мерках 1992-ого года создали альбом, который представляет тяжелый материал способным не только глушить мраком, но и пробуждать светом. Thought Industry с легкостью могут быть признаны той разновидностью экспериментального метала, который интеллигентно внушает умение радоваться жизни. Не в последнюю очередь легкостью музицирования – искристость партий всех инструментов буквально заражает. Острейшие скоростные риффы, продвинутый по соло-линии бас и задорные колотилки барабанщика вкупе с воздушным чистым вокалом – чего еще надо от музыки начала 90-х? Только материала, в котором в идеале воплотятся веяния времени и исторический контекст. Таковой есть – открытый вовне трэш в сюрреалистической манере перерабатывает вагон и маленькую тележку композиционный решений, чтобы в концентрированной форме показать экстравагантную эволюцию, как, например, та, что в заглавной песне. На службу обаяния группы призваны приятный (и довлеющий над всеми другими типами) чистый вокал, мириады акустики и вообще дискурс озорного, ни к чему не обязывающего веселья, обширными сетями опутавший этот диск. К последней линии сходу отнесем милое и трогательное хулиганство “Daughter of Mobius”, а также “Ballerina”, где панковатые галопы переезжают вагоны тяжелого трэш-локомотива. Эстетика тьмы-таки тоже отражена в «Песнях для насекомых», правда, несколько карикатурно – в тяжело вышагивающей в духе индастриала 80-х милитар-попсе “Сornerstone”, идеально сгодившейся бы для БДСМ-игр (не побоюсь припомнить в связи с этим “Relax (Don't Do It)” гей-банды Frankie Goes to Hollywood – благо дарковость басовой линии и там имеет некий, тьфу, подтекст). Внушительную долю текущего прог-трэша составляют неспешные буколические опусы вроде “Alexander vs. the Puzzle” и первой части “Blistered Text and Bleeding Pens”, где уже усиливается смелость. Прелести манеры коллектива способствует и восхитительный звук, обеспечивающий нестесненность инструментов друг другом при всей сгущенности их физического присутствия. В составе этого коллектива только 4 человека? – да быть того не может! А если и так, умеют Thought Industry в рамках указанной выше ветви метала создавать впечатление вовлеченности творческих масс, а также масс народных, осуществляющих обратную связь. Интеллигентная народность, так же, как и сочетание души с техникой/наворотами, всегда будут в цене среди сбалансированных, но не бродящих умов... |
|
|
| |
| | | |
| |
Американские экспериментаторы Thought Industry даже на дебютной работе имели не так много общего с классическим металом. Однако начинается альбом отнюдь не с экспериментов со звуком, и даже не с трэша, а с самого настоящих пауэр-риффов на американский манер, с традиционным для этого стиля высоким вокалом! Это неудивительно: различных стилей и влияний на «Songs for Insects» совмещено никак не меньше, чем на будущих, уже не имеющих отношения к металу дисках. Например, на «Alexander vs. the Puzzle» и «Blistered Text and Bleeding Pens» можно услышать проникновенные акустические баллады, а остальной материал балансирует между мягким прогом вроде Poltergeist и радикальным техно-металом в стиле Watchtower. И это если не брать во внимание мелькающие изредка эффекты в виде предельно дисторшированного гитарного звука и едкого, обработанного примочками скриминга! Для меня остается секретом, рассматривала команда свой первый диск как серьезную работу, или этот материал задумывался как пародия на ставшую чрезмерно пафосной метал-музыку? Откровенно издевательская «Daughter Mobius» убеждает: это определенно ирония! Как бы то ни было, но весьма скромную популярность Thought Industry можно объяснить не столько необычностью стилистики, сколько сумбурностью, с которой команда реализовывала задумки. Даже рядом с уже упомянутыми мэтрами из Watchtower этот альбом кажется слишком пёстрым, что уж говорить о следующем диске, на котором Thought Industry принялись играть еще более технично и заумно?..
Если оценивать творчество американцев в целом, вклад Thought Industry в выход метала за пределы его некогда узких рамок - неоспорим, если же брать отдельные альбомы, слушать эту музыку будет непривычно даже подготовленным любителям неортодоксального тяжмета. В экспериментальном трэш-метале, на беду Thought Industry, есть альбомы значительно более цельные и душевные! |
|
|
| |
| | | |
| |
Чего общего между ботинком и карандашом? На этот вопрос нормальные люди отвечают — ничего. Ответ же людей, которых в обычной жизни называют чудаками, может быть совершенно неожиданным, например, то, что и ботинок и карандаш оставляют след. Все нормальные люди думают, как бы заработать побольше бабла и обеспечить себе комфортную жизнь, а эти чудаки вместо этого поглощены тем, насколько атрофированы мандибулы и челюстные щупики у отряда Подёнки на взрослой стадии развития насекомого.
Однако даже если вы не сдвинутые учёные, но ваши близкие частенько находят ваши диски в шкафу для белья, а телефонную трубку в холодильнике, то альбом группы Thought Industry «Songs for Insects» именно для вас!
Что же удалось такого сплавить воедино Thought Industry? Музыканты взяли за основу прог- рок Rush-розлива, добавили элементы трэшевого ритма и риффинга и создали в рамках своего дебютного полноформатника несколько изысканных мини-мюзиклов. Именно эти почти что «театральные постановки» с пением практически по ролям, разделённые на акты, и являются «изюминками» этого альбома - «Songs for Insects», «Daughter of Mobius», «The Chalice Vermillion», «Bearing an Hourglass». Вокалист\басист группы Brent Oberlin явно мечтал стать актёром. Конечно, не обошлось без подпевок, но его чистый основной вокал очень эмоционален. Однако иногда возникает чувство, что он несколько переигрывает.
Да, в целом музыка на дебютнике Thought Industry напоминает Rush — местами основным ритмом, местами невероятной свободой в ритмических рисунках: проговые сбивки, многочисленные барабанные дроби. А ещё полной раскрепощённостью и сложностью гитарных партий, басовыми соляками, а также общей яркостью атмосферы. Всё вместе получилось цветисто и кустисто! Действительно, ещё на демо-записи Thougth Industry можно услышать кавер-версию «Red Barchetta» со знаменитого альбома Rush «Moving Pictures». На полноформатник этот кавер не переполз, а вот «The Chalice Vermillion» с его великолепным басовым соло и «The Flesh Is Weak» с красивыми акустическими переборами можно услышать и на дебютном альбоме. Однако больше всего на меня произвели впечатление первые два «мини-мюзикла»: «Songs for Insects» и «Daughter of Mobius».
«Songs for Insects» - фантастическая история о тоталитарном обществе насекомых с абсолютной властью короля-таракана, с революциями, мятежами и пересмотром мировоззрения отдельных ярких индивидуальностей. Скоростное наращивание темпа и флажолетный гитарный звук создаёт впечатление роя насекомых. Трек «Daughter of Mobius» вызывает у меня стойкие ассоциации с фильмом «Имаджинариум доктора Парнаса». Вот такая дочь — рыжая и зеленоглазая в очаровательных обносках! Тут тоже есть мудрец - Мобиус, который заигрывает то с Христом, то с дьяволом, а свою дочь считает мессией. Я до конца не совсем поняла, в чём состоит трагическая развязка, связанная с любовными взаимоотношениями этой дочери, но Мобиус постоянно призывает её умереть у него на руках. Соответственно, музыка такая вот похожая на цирковой балаган: начало с приплясыванием в фолк-ключе, потом пара-тройка жёстких трэш-риффов, и далее переключение на скоростной панковский ритм и неожиданный разворот - смена музыкального размера на вальсирующий три четверти — и всё это за первые двадцать секунд трека!
Однако на альбоме есть практически в чистом виде и трэшевые вещи, например, открывашка «Third Eye» (типа, хоть мы и чудаки, но мы же все видим, что происходит вокруг своим третьим глазом), встречает нас традиционными трэш-риффами с мелодикой, напоминающей Nevermore, или вот, послушайте «Ballerina» - залихватский панк-трэш. Для меня особняком стоит трек «Coronerstone», навеявший призрак Малинового Короля с постепенным нагнетанием басового напряжения.
Итог. Альбом меня позабавил больше, чем лучше продуманный второй "Mods Carve the Pig". Собственно, мне и захотелось написать рецензию именно из-за того, что дебютник слушается как импровизация, как неограниченный ничем поток льющихся идей. Однако, ещё раз повторюсь, подобная музыка рассчитана на ограниченный круг слушателей (это не хорошо и не плохо). Довольно сложно воспринимать такое необузданное наложение басовых, ритмических и даже вокальных импровизаций. Пожалейте свои мозги! |
|
|
| |
| | | |
| |
Классический прогрессивный трэш - это не тот стиль, который легко поддается сквозному анализу и разбивке на отдельные ингредиенты. Все дело в том, что команды, вершившие судьбу стиля в конце 80-х начале 90-х годов прошлого века, любили привнести в свое творчество изрядное количество не совсем типичных и иногда не сразу ложащихся на слух элементов. Разнообразие жанра держалось на чрезвычайной пластичности трэшевого каркаса, к которому можно было привязать такие различные материи как фанк или аранжировки из разряда неоклассики, не забывая поперчить получившийся продукт экспериментальными фрагментами. Самое интересное, что на выходе не обязательно должно было получиться нечто аморфное и разрозненное, т.к. крепкие риффовые канаты удерживали ворох составляющих в рамках единого целого. Вот мы и подошли вплотную к прошедшему для многих стороной альбому "Songs for Insects" от штатовских апологетов умного трэша (но только в начале карьеры, ибо потом стопы музыкантов устремились в другом направлении) из Thought Industry. Рецензируемый альбом так и излучает многоцветье мелодических и ритмовых красок в разрезе достаточно легкого, но хорошо читаемого саунда. Выдвинутый вперед бас придает очень отчетливый слэповатый привкус нетипичному звуковому полотну, где дерганность сочетается с меланхолией, а сложно организованные пассажи перетекают в умеренное галопирование. Стафф по-хорошему закручен и объемен, да к тому же снабжен четким чистоголосьем вокалиста, который не забредает на территорию неприятно высокого регистра. Немаловажным аспектом такой музыки также является проникновенность и искренность, а с этим на "Songs for Insects" полный порядок, уж поверьте. Thought Industry презентовали на дебютнике комплексный подход, создав композиции, насыщенные до краев приемами, которым зачастую претит тяжесть как таковая, но делающими музыку американцев неповторимой и самобытной. Чего вы здесь не найдете, так это неоклассических зарисовок, но они были бы, по большому счету, лишними в и без того плотном коктейле из трэшевых прутьев, обвязанных крепкими извилистыми нитями фанка и ощутимыми ленточками джазовой экспрессии, а также сдобренных некими влияниями, которые на поверку оказываются сложно распознаваемыми (вероятно, здесь не обошлось без качественной популярной музыки и частички соула). Но при всем при этом, можно провести параллели с творчеством Anacrusis, Believer и Amboog-A-Lard, в плане нестандартного мышления на ниве изрядно прогрессивного трэша. Другими словами, "Songs for Insects" - непростой и где-то даже излишне мудреный, но искренний и очень музыкальный альбом ушедшей навсегда золотой эпохи жанра. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 11463 |
Thinks that sinew and knuckles can make him always
right.
I'll run from him. I'd rather hide than be dead. I'll run
from him. I'd rather die than be in bloody slavery. A
follower. Without destiny I'll be done.
Someone lied about God and Country but I have a third
eye politically. What will it take to tear it all down?
What does it take to see the U.S. draft's a lie.
A child in the classroom. The bastard's meaner than
the rest. The meek are crushed below him. The poor are
forced to crime. The big kid stands amoral. A loser as he
wins. Thinks he has a worldly view by looking through a
straw.
I'll run from him. I’d rather hide than be dead. I'll run
from him. I’d rather die than be in bloody slavery. A
follower. Without destiny I’ll be….
Brokers and athletes with rich self-denial. I'll choose my
winners by who wear the smiles.
2. Songs for Insects
I) The Popular Left and Butterfly Government Dreams
I sing poems of rebellion. Lax russet lips lavish
scabrous empathy. Without rights I kowtow. A silly
carcass burrowing forward. This reads terms of vast
cosmos for Tianamen Square, or felt dampness in meat.
I crave iced pavement to clot my languid flesh. Without
rights I blunder. A bloated child lost in a flaccid smile.
Mold and silk ripple the womb. Congested slams of
Beijing. Suckle chunk water surviving rusty plumbing.
Paint chips and fades the wormholed face of Mao
Zedong. Insects tremble at the coming of the Year of the
Cockroach.
Visage with backwards eyes could be Sun-Yet-Sen. A
friend armed with nails to help me torch the flag.
"Leader, your steps I adore. I’ll fight along since you
stand for me. I have surrendered to life's enchantment, a
voluptuous passing dream."
II) Sticky Slithers Royal Fly
"Carnage?”, peeped the Fly. His wings glide with
sweat. Lick her foot. Consume it slowly. Blood is what I
need. Raped her squirming cute face sobbing. I'm the
Cockroach King. When is wrong all right? We'll banter in
the cupboards. Meditate. Use Zen under the plates.
Father I am. I'm you, but I've found I'm you as lethe.
III) Artist at War, Flesh Armor
Sable Saliva paints a plethora of Lindens with rugose
branches and molted angst torsos.
"Don't cry my baby brother. A martyr I was made.
When the tanks just roll me over, remember where your
loyalties remain.”
IV) Closed Door, Open Gash
Thighs held tense and wet deserve salacious care.
Risque' like death I maim guests slowly. Love is all I
need. A fat bombast stripped leitmotif for the Cockroach
King. A ruffian to trust? Like what kissing preludes. What
rigmarole poets elude. Father I am. I'm you, but I've
found I'm you; a swain.
V) Drugs, Fine Wine, Revolution, and More Drugs
The pariah's gone. Extirpated. Let's burn “His” house.
Holy water drink it slowly. Where's the police tonight?
Stumbling down here. Here the police will die. City
water vomits harshly. Love spinning round. Flailing.
Bloody water washes hardly. Sauterne, parched I suck.
Blotter. Sweat and water tastes too salty now.
Lepidoptera. One billion strong. Twenty miles wide
to kill one man.
No time to use with morals to loose. To choose.
VI) Exit the Fool
Dabble dandy sulfur daisy eye. My eye. Debatable
flummery. Me free. Lilliputian ego. A rayon vest, a
smooth chest. No complications. No compendium.
Sangfroid. I disencumber with equilibrium. A drunkard. I
am. I'm you, but I've found I'm you as dawn.
3. Cornerstone
Flower don't cry tonight. Raspberries kissed your
melting face. Flower please hold me tight. Caress my
skin, blended as one. All wrong. My lover's gone. All
wrong. I’ve lost her in the cornerstone of time. Tart meat
cuts emerald lips. Parts and slits. Flower is sky.
Raspberry feels cannot heal. Bleeds his soul. Kicks in her
teeth. All wrong. My lover's gone. All wrong. I've lost her
in the cornerstone of time. Love? All wrong. My lover's
gone. All wrong. I've lost her in the cornerstone of time.
All wrong. My mind is gone. All wrong. I've splattered it
to the stars to the grave. All wrong
4. Daughter Mobius
I) Stage Set ForTwo. Tickets For One
The Dogorez and one mike stand. A small brawl that
comes between lovers. It just breaks my heart. I'm pawn
life. Calls the world "Arena Grand". Bone gameshow. A
small joke Christ plays on the Devil. Nielson rates it well.
I'm bleached life.
Mother's womb stop prancing around pyres of fusion
hymnals. A world digested, burnt, and beveled. Just
await “Q” the troubadour.
Move your leg. Move your arm.
The arid breast. Dry and cracked. Oozed the milk
gnats thrive on. Little girls, so old and wise. Congress
votes that Hell is true.
It’s your mind. it’s my thought, but I am the killer.
It's all right. You're my daughter. I love you. Come
die in my arms, ignore clouds. Avoid rainfall. It just
hurts our eyes and skin. Cling to my side, daughter of
mine.
II) My Daughter is the Messiah, and She Doesn't Care
In darkness you’ll find me, and I've found that
alone only you can satisfy you.
Yawns and goes about her day. A piece of toast the
morning meal. Sits on down to comb her hair.
Brushed her teeth, and with tomorrow she'll do this
again.
In darkness youll find me, and I’ve found that
alone my gifted eyes love to undress you.
The men are always boring you. Take their cash
before the sun. Run the Visa to maximum. Instant
dinner, the pinnacle of romance that burns you again.
In darkness you'll find me, and I've found that as
you sleep my hands will come to caress you.
Fleeting thoughts. A simple mind. A messiah's work
is never done. Just wasn’t life’s easy love. God sifts
farther and farther, and won't come again; right?
It's your mind. It's my thought, but I am the killer.
It’s all right. You're my daughter. I love you, come
die in my arms. Watch the ground. It's a graveyard for
those who couldn’t sin. Murder worldwide, daughter of
mine.
5. Alexander Vs. the Puzzle
Sedge surrounds me. Mist off the mire floats safely.
Stagnant and alive. Pours in sheets. Wren feathers for
sister. Oak for me to make a toy.
Concealed both far and wide. Yes, we are one.
Fragments missing and lost directions, yes, we are one.
Puzzled mind;
Just a little boy. So charming. A Small smile. Eyes blazing.
We are the best of friends.
Come play with me.
Lost inside;
Slide the pieces back. No worries, a Flux mind. Gears churning.
We are the best of friends.
We are one.
There's a fawn lying in the meadow. Sniffs in the
air. Smelling Mother and Father. Runs in the wind.
Nothing is stopping attractions. The vision is set, and
taken in.
Concealed both far and wide. Yes, we are one.
Fragments missing and lost directions, yes, we are one.
The lea's sitting full of grain, Father. Sheep shall
graze, our cottage warm; Father.
Just above one pine lands eleven owls. Three die
for love. Six die of famine and sustenance. Two fly to
the West. Never seen again.
Concealed both far and wide. Yes, we are one.
Fragments missing and lost directions. Yes we are one.
Puzzled mind;
Just a little boy. So charming. A Small smile. Eyes blazing.
We are the best of friends.
Come play with me.
Lost inside;
Slide the pieces back. No worries, a Flux mind. Gears churning.
We are the best of friends.
6. Ballerina
Here Grub go 'gain. Lick me hurts and scratch the
stucco. ‘Can smell the streets of Bailey McCaret, or
Mama in snazzy white. Mama won't let wee grub leave.
No sun, no fun, no gun to ice her. I'll love over you as
we embrace each other.
We are lonely. We are scared. We are forever.
I am bile, I am blood. I am forever.
The quartzite window provides a star. Grub wish n
wish for grass to roll in, or a girl to pet my cheek; but
Mom comes a reeking sex and Drambule. A dirk with
blades both North and South. Opposing points against
our tummies. We embrace. The blades insert. As our love
consumes each other.
We are lonely. We are scared. We are forever.
I am vomit, I am pus. I am forever.
Mom shall dance a final ballet.
7. The Chalice Vermillion
I) Windows
Leanna Nechlon pouts blood and tears. I taste her
neck. I can now make her eyes roll to white. Her pulse
rate quickens. Throbs upon my probing tongue. Stars
fall above us, burning for us. Leanna became the whore
that save me from life. I've lost faith.
Decrepit falls my Boston church, cloaking us from
within. I tip the cup, life's challice vermillion. The lost
drug of God has won. Nine angels, obscene devices for
the cruel torment of the will. Consume thy paper, it will
have to guide us to Earth's Heaven above.
II) Ascending Heaven
Flashing light will envelope my body. Give me the
strength I have lost but will need. Transcendental my
noema develops. Pumping nectar from the darkest sun.
Leanna Nechlon bleeds scriptures and lies. I drink
her thought, poison from it. I will make her...
As one I write, messenger of God. The inkwell
empties. Words are colored life's red.
III) Fall of Leanna
Leanna stares, quenched by her fear. Sliding her
hand across my face. Going down upon my lips.
Feeling the blood pour so warm. Tasting like hope, love,
and rust. Onto the quill it flows so quick. Finish the
verse, begin another phrase of lore. Leanna laughs as
her wrist fills my cup, and there I was when Leanna
died. Write some more.
As one I write, messenger of God. The inkwell
empties. Words are colored life's red.
IV) The Philosopher
God exists, God is good, God is omnipotent. You
can only have two of three. To choose them all you
contradict. Mackie knew the rules so well he made
Anselm disintegrate, as Pascal sat to toss his coins on
the farthest part of the Universe.
Dead not gone.
Paper is my torment. The quill is my scalpel. I am
my own thesis. The pain grows with the years.
V)....and with the Morning Sky
The rain falls down my face and on silent Leanna.
I've lost. The Universe calls me. Oh, Mother take rne
home.
8. The Flesh is Weak
On a frozen meadow lake, a breath's exhaled. A
dove. It's head within it's wing. A runny-nosed child
laughs without worry. Post office critics spread gossips
creed. Grandma still wishes she could run. Newspaper
topics "Fear Far Away". Grandma talks so young, when
life was grand.
I will stand on the window ledge. Dandelions in my
hair. Hands raised towards the sky. Dying after all, was a
parents lie.
They feed us war, they feed us poverty. Melt to dust
my plastic leaders. Politicians, spinning life's roulette
wheel. Making money worth more than life. Macho-
hero, you better back away. No emotion, yet dreaming
love. Maybe I just hate people as a whole. Once again
the God of Life.
A cloud covers my face. I’ll take the time to think.
The flesh is weak. My hands are clenched until my nails
draw the blood of thought. The flesh is weak.
Rise for war. Children grab guns. Rise to die for a
better America. Seers of the 90’s still scream the same
questions. Is there a God? Does the Universe end? What
is Easter Island? Who built Stonehenge? What is the
truth behind evolution.
Rise for work. Day of responsibility. Rise for dollars
to buy peace. Lost again I am upon rny window ledge.
My dandelions have turned to a halo of thorns. Now I
comprehend why Jesus wept. The human race has been
diseased with indifference.
Pain twists upon my face. I'll take the time to think.
The flesh is weak. My face shuts till my eyes pour the
blood of thought. The flesh is weak.
Of my love you will see that my love is of another
kind. Drenched in blood, sugar coated. My love
destroys. Of my mind you will feel that my hate is of a
better kind. Be it you must, be it you will; the thorns are
yours.
Filled with despair. On the eleventh floor. With a
gentle touch, I'm thrown towards the ground. Life's
glorious end.
“This country has lost its sense of priorities, and I'll
not support our troops; or any other cheesy Nazi-like
ad-propaganda bumpersticker dupe. I think Bush
wasted enough money on parades. A celebrations that's
lasted longer than the war. And no goddamn flag gets in
the back window of my car, its non-running color
problems are quite black and white to me. I don't betray
my country, I survive my government.”
9. Blistered Text and Bleeding Pens
In life I'm skin stretched to form my body. With life
we can hope to grow old alone. In life all is well.
Strapped empty to a placid dream. In the fields is where
I belong. Blistered text and bleeding pens.
In life we are one. Extensions of each other. With life
we can find that death is on the outside, in life all is
well, left dancing a laughing tree. In the hills is where I
belong. Blistered text and bleeding pens.
Venice please will you hide my face and change my
eyes. Friends aren't friends. They look to themselves.
Their advice is wrong. Selfish. Blatant. On the Bridge of
Sighs a piece of bleeding art. Mold me still with plaster
joints and a pompous grin. I shall die within my song.
Your life for my life.
Your life for my life.
Your life for my life.
Your life for my life.
The Rialto. Buy here, sell there. I see a face. Carletta.
The Rialto. Thieves and lovers, mimes and jugglers,
read me poems from Venetia. Of tired men with hearts
of gold. Of the whore without a neck. So the palace
guards could not take her head. Dead. My. Head.
In pools we swirl beyond the point of transition. All
must try. All must fail.
The Renaissance Ants crawl deep in her mouth,
yea. Across her breasts and within her thighs. Christ has
known these thighs before. The Ants of Enlightenment
have her moaning to their cause. She chews on the
ants still trapped in her teeth. Christ has known this
mouth before.
At the Grand Canal Carletta cries. The gondolier
says, "Wipe your face, whore". I just laugh, now looking
down. The gondola's a paper swan. Pulp.
On the mezzanine I watch the old man scream. Like
cats ripping doves apart wing by wing. Violins,
tangerines, and one glass eye. I love Carletta and with
that I sigh.
Who wins? Who wins you? Forgive? Forgive. I could
not choose; and both poets lose. We lose.
10. Bearing An Hourglass
I) The True Inner Death
Good bye; bye, bye Marrow Lake. Bone white and
dying below a harvest moon. A dying lake. A burning
moon. I make the analogy. There was a girl who took my
words and ground them into sand. To be blown, and
spat, and tossed across this fine line. I will not, never will,
never, never let her win.
Doing what Ma said. You'll raise shields of doubt.
Please just trust.
From my heart the crimson spreads. Moistening
passion grows intense. You’ll bear an hourglass, thinking
controlling time. Come rape my thoughts, my minds
spread-eagle. An emotional swingset to be played inside.
Writhing body clenched to mine. I feel her scrape, our
legs entwined. You'll bear an hourglass, thinking never
die. Biting my lip, and arching your back. The burning,
the rhythm, the pain.
This lake has lost it's will. This lake can see beyond a
matrix of lies and doubt. Oh God, it's done. The moon
controls my tides but it can't control my thought.
Doing what Ma said. You'll raise shields of doubt.
Please just trust.
From my heart the crimson spreads. Moistening
passion grows intense. You'll bear and hourglass,
thinking controlling time. Come rape my thoughts, my
minds spread-eagle. An emotional swingset to be played
inside. Writhing body clenched to mine. I feel her scrape,
our legs entwined. You’ll bear an hourglass, thinking
never die, biting my lip, and arching your back. The
burning, the rhythm, the pain.
II) I Have Dreams To Forget
Those of God forgive my dreams. I've spat on Christ.
I've made him bleed. We pass the Cup. Some say it
swallows smoothly, but it grants a burnt throat and
narrow eyes. Watch my steps, they lead below ground. It
has no bottom, and with one step we'll laugh as one.
Seeing a worldly picture of dead seas, carnage, and life
without control.
Faceless gather. Fish to land. Watch my fire dance
hand to hand. Her face so pure. Widening eyes of white
tempting me to challenge them, to show them light. The
crowd then thins. I know them well. Dustin laughs, Paul
then melts. Chris pours Paul into a cup of crystal. Dustin
laughs, and Chris and him both implode for life.
III) Rational Mindscrew
Subdivide. Sub-collide. Theorize, molecules split
asunder. I am not over here or there, a machine trapped
in lust, and I'll sing....
Colonize. Rectify. Apologize. I'm friend and murder, I
am not forgiving nothing. A machine killing all, and we’ll
sing ….