|
|
|
Overkill
« W.F.O. »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Where It Hurts – 5:33
|
| 2 | Fast Junkie – 4:21
|
| 3 | The Wait – New High In Lows – 5:46
|
| 4 | They Eat Their Young – 4:56
|
| 5 | What’s Your Problem – 5:09
|
| 6 | Under One – 4:14
|
| 7 | Supersonic Hate – 4:16
|
| 8 | R.I.P. (Undone) – 1:41
|
| 9 | Up To Zero – 4:07
|
| 10 | Bastard Nation – 5:37
|
| 11 | Gasoline Dream – 6:49
|
| | Total playing time – 52:33 |
|
Bobby “Blitz” Ellsworth – Vocals
DD Verni – Bass, Background Vocals
Merritt Gant – Guitar
Rob Cannavino – Rhythm & Acoustic Guitar, Background Vocals
Tim Mallare – Drums
Keyboards by Doug Cook |
|
Recorded and Mixed at Ambient Recording Co., Stamford CT, April-May 1994
Produced by OVERKILL
Engineered by Tom Bender & Doug Cook
Mastered by Howie Weinberg at Masterdisk, NYC
R.I.P. is dedicated to our friend Criss Oliva.
Bastard Nation is for Europe where they still remember!
Cover & Band Photos: Daniel Hastings/Cartel
Art Direction: Larry Freemantle
Cover Logo: Hilary Carlson & Joe Verni |
|
| 1. Where It Hurts
Suckin' on a screw down,
Lie lappin' break down,
Kissin' up the boy while the church burns down.
Makin' up to God,
Makin' up your bed,
Lyin' up the God, playin' dead.
I see the fizzle where the bombs fell on the beach.
Tell me why the truth is what's stuck between your |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
В 1994 году, когда трэш-метал в его традиционном виде уже, казалось бы, перестал существовать как массовое музыкальное направление, верные себе нью-джерсийские корифеи жанра выпустили очередной альбом, общий настрой и ряд композиций которого при всех негативных аспектах, о которых речь пойдет ниже, стали нагляднейшим, буквально железобетонным свидетельством того, что пациент всё же скорее жив, чем мертв, и что если и умрет вообще, то в весьма отдаленной и туманной перспективе. Это максимально убедительно доказывает уже самая первая, едва ли не вколачивающая слушателя в землю песня “Where It Hurts”, которая, став одной из лучших за более чем четвертьвековую карьеру Overkill, всей своей сущностью говорит: это не просто слаженный, приятный слуху любителей трэша набор мелодий и гармоний, не просто продуманный композиционный ряд — это квинтэссенция гнева, ярости и боли в музыкальном воплощении, настоящий вопль отчаяния тех, кто поражен вот именно что в самое уязвимое, самое больное место (которое, как известно, у каждого свое — в том числе в аллегорическом смысле, о чем повествует текст). ТАКОЕ не сымитируешь, не скалькулируешь без подлинных эмоций на нотном стане и в ходе студийных сессий: это просто внутри человека, в его израненной душе и рвется наружу. При этом давно отточенная техника исполнения не просто безупречна — она филигранна, и тон, как обычно, задает буквально ввинчивающийся, вгрызающийся в мозг подобно разъяренному шершню бас Д.Д. Верни — основного композитора группы. Несколько «рваная» структура песни в данном случае ничуть не портит общей картины, а наоборот, только усиливает производимый эффект. Сразу же отмечу и просто сногсшибательную тяжесть как начальной композиции, так и альбома в целом: ни разу не вторгаясь на территории стремительно набиравших тогда популярность трэш-дэта и дэта в чистом виде (на что в том же году сознательно пошли, к примеру, Testament), ребята по степени брутальности порой ничуть не уступают соответствующим коллективам в привычных для себя стилистических рамках. Прослушивание этой пластинки в чем-то сродни первому в жизни посещению полигона для войсковых учений: увиденное и услышанное вам может понравиться лишь отчасти или не понравиться вовсе, но то, что вы этого никогда не забудете — факт неоспоримый.
После убийственной «открывашки» картина, однако, зачастую не столь радужна (а местами так и просто удручающа), и причин тому, думается мне, как минимум две: проявивший к тому времени свою оборотную сторону слишком частый график выпуска альбомов (в силу, надо полагать, контрактных обязательств перед рекорд-лейблом) и несколько преждевременный сознательный отказ на данном конкретном релизе от услуг продюсера «со стороны»*. Сочетание этих двух факторов естественным образом привело к тому, что высшего балла оказались достойны лишь около половины номеров пластинки (ибо креативность, как известно, — штука капризная, часто отличающаяся непостоянством и не укладывающаяся ни в какие графики), а некоторые из остальных попросту не были доведены до приемлемой слушабельности крепким профессионалом уровня Терри Дейта или Алекса Периаласа, при чьем участии Overkill до этого выпустили три выдающихся альбома подряд. И в свете вышесказанного у искушенного, умудренного опытом слушателя вряд ли вызовет удивление выбранная группой и не единожды апробированная сонмами других составов «компоновка» лонгплея: первые четыре из одиннадцати композиций — бесспорные хиты (помимо вышеупомянутой “Where It Hurts”, особенно зажигательна пусть и изрядно замешанная на ритмических структурах Motörhead и характерных гитарных приемах Slayer, но в полной мере раскрывающая композиторско-аранжировочный талант Эллсуорта сотоварищи “They Eat Their Young”), следующие три, даже с учетом некоторых эпизодических достоинств, — откровенный порожняк в обманчиво-вкусной обертке, заставляющий порой (увы и ах!) досадливо морщиться, а напоследок — четыре номера, «за которые не стыдно» (где больше других запоминаются по-настоящему красивый полуакустический инструментал “R.I.P. (Undone)”, посвященный памяти безвременно ушедшего Крисса Оливы из Savatage, и столь же мелодически незаурядная песня “Bastard Nation” с отличным припевом в духе традиционного хэви). Самое же прискорбное то, что рецензируемый альбом стал своего рода зловещей первой ласточкой того, если можно так выразиться, по большей части творчески несостоятельного безвременья, которое подстерегало группу после выхода сравнительно удачного “From the Underground and Below” (’97) и длилось без малого десять (!) лет. И не думаю, что выставленная мною оценка кого-то сильно удивит: то, что для начинающего коллектива выглядело бы подающим немалые надежды дебютом, для таких маститых трэшеров, как Overkill, просуществовавших на тот момент около десятилетия, стало первым тревожным предвестием грядущего кризиса, нанесшего репутации группы колоссальный урон.
* Что, впрочем, могло быть вызвано и элементарным нежеланием лейбла вкладывать в релиз дополнительные средства, потенциальная отдача от которых представлялась далеко не гарантированной — особенно в контексте тогдашней музыкальной конъюнктуры. |
|
|
| |
| | | |
| |
К группе Overkill можно относиться совершенно по-разному. Кто-то их любит и категорически считает, что они незаслуженно лишены славы Большой Трэшевой Четверки, а кто-то полагает, что Overkill – самая, что ни на есть, заурядная и типовая метал-банда из Лос-Анджелеса. Однако один факт остается неумолимым: они были значимыми в 80-х, они выжили в 90-х, а в 00-х они не просто здравствуют, но и обзавелись вторым дыханием. А значит, группа достойна внимания и уважения.
С каждым последующим альбомом Overkill все больше и больше становятся похожими на таких же неизменных, вечных и непотопляемых Motorhead, U.D.O. и Grave Digger. Отчаянная смесь трэша, хэви-метала и рок-н-ролла, помноженная на не меняющийся вокал Бобби Элсворта, создает ощущение легкого и неизбежного дежа вю: все это я уже слышал на других альбомах этой группы.
Тем не менее, альбом «W.F.O.» является вещью достаточно увлекательной. Созданный как эхо успешного «Horrorscope», альбом предлагает слушателю как минимум несколько фирменных шлягеров-боевиков: «Where It Hurts», «Supersonic Hate», величественный инструментал (придающий свежесть записи) «R.I.P (Undone)» и ставшие традиционными среднетемповые номера «The Wait / Hew Highs in Lows» и «Bastard Nation».
Снова саунд-продакшн на высоте, техническое мастерство группы вне критики, а материал добротен и обстоятелен. Критиковать не за что, правда, и рассыпаться в комплиментах тоже не получается. Крепкий, традиционный хэви-трэш от классиков своего дела. Не больше. Но и не меньше. |
|
|
| |
| | | |
| |
Седьмой альбом проштрафившихся год назад американских трешеров ощутимо поднял их статус вверх. И хотя до таких классических творений как «Feel The Fire», «Under The Influence» и «Horrorscope» ему довольно-таки далеко, но впечатление создается более позитивное, по сравнению с совсем безжизненным предыдущим опусом «I Hear Black». Вернулось, впрочем, всё то, чего так не хватало на предыдущем диске, и всё, что мы так все любим в Overkill – хороший драйв, мощный кач, скорость и динамичность, а также агрессия и энергия. Новая фишка – одуревшая бас гитара на переднем плане, когда все остальные инструменты более тихие. И хотя и альбому «W.F.O.» не хватает более свежих идей, но он всё-таки неплох. В некоторой степени хотелось бы, конечно же, даже маленького развития, но даже так диск слушать можно. Качество записи, как и прежде, отличное. Неплохое впечатление оставляют такие композиции как ударная «Fast Junkie», где припев мощно поется в пару голосов, средне темповая «The Wait / Hew Highs In Lows» цепляет своей злостью, также неплохи боевики «What’s Your Problem» и «Under One», но всё же, все перечисленные номера просто-напросто гаснут, когда приходит черёд таких реальных шедевров как короткий инструментальный трек «R.I.P. (Undone)», сыгранный на половину акустически и наполовину с участием электрогитары – действительно более красивой, атмосферной и депрессивной вещицы я не слышал никогда в своей жизни. С ним могут сравниться только инструментальные произведения группы Death. Просто удивительно как можно было такое сочинить, когда тут же рядом на альбоме находятся полнейшие убожества с точки зрения мелодики! Ещё одной очень яркой и качественной темой является драйвовый боевик «Bastard Nation» с запоминающимся припевом, и, что удивительно - с интересными гитарными риффами. Менее хорошее впечатление, но также достаточно удачное по сравнению с другими вещами на альбоме, оставляет заключительная композиция «Gasoline Dream», с вздёрнутым и резким припевом. В общем, альбом резко отличается в лучшую сторону по сравнению с предыдущей работой «I Hear Black», но и не дотягивает до старых творений. Будем ждать. |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 32595 |
No one's leaving, till I say so.
Hold that breathin'! This much I know!!!
I know, where it hurts.
Open up the flood gates,
Open up the seven gates,
Open up the door, hear the church burns down.
Streakin' like a comet,
Chokin' on yer vomit,
One more roll play dead.
Lord, I feel the pressure comin' down upon my head...
Lord tell me why the truth is sometimes better dead...
Hit the streets, hit the wall,
Hit the sheets, have a ball.
In the mouth, in the face,
In the teeth, take a taste.
Hit me where it hurts.
Come on and, hit me where it hurts.
Make 'em pay, make a stand,
Break away, be a man.
Who ya be, who ya are,
Where ya live, what ya are,
Hit you where it hurts.
Gonna hit you where it hurts.
Playin' dead, dead dead.
No one leaving, till I say so.
No more reason, this much I know!
Where it hurts
2. Fast Junkie
Lean in,
Take it right.
Down one,
No kissin' concrete.
I'm awake! I'm awake! I'm awake!
Too alive! It's comin'..!
Let it go
My strip,
My bank,
My rubber rut steel, my tank.
I can kill! Too alive! Let it go!
No time for thinking, a full out fast junkie.
Puchin' the red, Hey!, full out speed monkey.
Head shake!
With thoughts fixed upon the fix, inside the vein...
With thoughts fixed, not so easily explained.
Let it out!
Let it go!
What you do not what you know!
One more! Fix clean!
I'm one, I am a machine!!!
I am a machine!
...No time for thinking a full out fast junkie,
...Pushin' the red hey! Full out speed monkey.
I am!
Head shake!
Wide Fucking Open
3. The Wait - New High In Lows
"Aw, you up against it now mother fuckers!
You think you're big time?! You gonna fucking die!
Big time! You ready?! Here come the pain!"
Al Pachino 'Carlito's Way'
Waiting for my heart to stop, I hear it beating in the dark,
It keeps me up here, where I lay.
A constant source of agrivation for an overactive imagination,
Keeps me awake, here where I lay.
I... will wait.
Sizing up a brand new rope, to use it now would be a joke,
To hang me up here, where I wait.
Turning on the light that blinds me, to make it easier to find me,
And light me up here, where I wait.
I... will wait!
Erase the pain of what I know,
Not the smell of mercy on me!
I'm reaching down into a new high in lows!
Not the smell of mercy on me!
Whats been doin' where ya comin' from?
Where you been hiding? been missing more than some.
Took a ride when I should'a walked,
Got there way to fast.
Should'a listened 'stead of talked,
First become the last.
Waiting for my heart to stop, I hear it beating in the dark,
It keeps me up here, where I wait.
But I... will wait.
Not the smell of mercy on me!
New high in lows!
Not the smell of mercy on me!
4. They Eat Their Young
I feel responsibility to hate what I can't eat.
A sack full of hissin' snakes, laying at my feet.
I see colors that don't exist, feel pain that isn't mine,
Gone from dirt to mud,
Gone from mud to slime.
When you're ready! To come home!
Whan you've had enough.
When you're standing! all alone!
Ya know, I'll be waiting here!!!
There's pride in what you call yourself, but then whats in a name?
I feel responsibility to hate and pass the blame.
Know you no security, they'll beat you with a stick.
I feel responsibility to hate what makes me sick.
I know you're standing! All alone!
Yeah! I'm still waiting here...
They eat their young! They eat their young!
Without question.
They eat their young! They eat their young!
Can't be done all by myself, send help.
I feel responsibility to hate what I can't eat.
An' I feel no security, just standin' on my feet.
I see colors that don't exist, feel pain an' its all mine!
Gone from dirt to mud,
Livin' in the slime.
When you're ready! To come home!
I know you had enough!
When you're standing! All alone!
Ya know, I'm still waiting here...
They eat their Young!
5. What's Your Problem
When is it gonna end?!
I'm not a bad man
Just excel in anger and hatred!!!
Do the best, with what I have.
I'm a constitution, yeah...
Everyday I'm tested!
With the worst of what you have...
Here's to your problem.
Here, Mr. Know-It-All...
Here's to the solvin' of a problem in yer head.
Here's to your problem,
Here Mr. Can't-Be-Wrong...
Here's to the solvin' of the problems in yer head.
When is it gonna end?!
You're not a bad man (bad man),
You excel in cold frustration.
You know I bleed, for what it's worth.
Think I hear the distance comin',
Down fast on your face is gunnin',
Bloodspots in the eye give you away.
When is it gonna end?
Do it if I can,
You expect to much and I can't...!
Be bothered with! what you do.
Hey! What's your problem?
When is it gonna end?!
6. Under One
Send me all your tired weak, your hungry sick disgusted.
My back is broke, flame is out, eyes and head are rusted.
My arms are open wide.
Under one nation,
Under one God.
Under one nation,
Under one fog.
Send us all your criminal insane inflamed indignant.
Your terminal infected hopeful, juvenille delinquents.
My arms still open wide.
Under one, under one god.
Flies are fucking on my face, I watch the magots breed...
Providing everything they want,
Everything they need.
My hands are tied, my hands are tied,
Tied hands set them free...
My eyes pealed to your pain,
Call me liberty.
I am but a part of you,
Your daughters and your sons.
Embrace my heart my patience now,
Before it all is gone.
Untie my hands, untie my hands,
For blatent disregard...
I see no color differences and remain always under one... God.
Under one God.
Under one.
7. Supersonic Hate
Lookin' down the wrong end of a gun!
I'm makin' tracks for Jersey before I'm wasted by the sun.
A simple man in a complex world got the means,
But the know how escapes me...
Opposite sides of the same fence,
Not far apart but still,
I don't like you.
Supersonic hate.
Bang bang bang bang bangin' on yer skull!
Eatin' everything is sight, but still I don't seem full.
Complex man in a simple world got the means,
Got the know how to rape me...
In the park sharin' the same bench,
Not far apart but still,
I could never love you.
Supersonic hate.
Here we go!
Here we go! Sonic in the hate age.
Here we go!
Talkin talkin talkin' till you're blue!
Screamin' supersonic hate, I'll get over you.
Opposite sides of the same fence,
Not far apart, you know that I hate you.
Supersonic hate.
Hate.
8. R.I.P (Undone)
[INSTRUMENTAL]
9. Up To Zero
Zero conversation, words upon a page.
No communication, no respect.
Zero but a world of words, a war a simple rage.
Not worth the time to look in or dissect.
He said...
Wait!!! I'm not ready.
I wasn't really treated fair...
Wait!!! Not in a hurry,
I want the time I wasted back when I thought no one cared.
Positivly negative, zero minus one.
He beleives, he beleives in what he say.
A lifetime in a moment passes, zero minus one.
Borrowed time, borrow one more day.
Just enough to keep you down,
Up to zero!
Just enough to keep you down.
Just enough to keep you down,
I'm up to zero!
Just enough to keep you down.
Wasted, wanted, needed, feel,
When all is said and done.
Chistened, baptized, spitting on the Son.
Stop it here, one more deal,
A moment now to beg or steal.
A scrap of meat or one last meal?
Stop it here, stop it here, and
Keep you down
10. Bastard Nation
Twisted torn and ripped,
The balance goes away.
Mine is but an active immagination.
Tear the boundary down!
Know more line.
Take a look inside the bastard that you find.
Yelling screamed and ripped,
Just to have a say.
Yours is but an over exaggeration.
Throw the civil down!
Kill your fear.
Feel the need, to act on what you hear!
Did they say we were hard?!
Did they say we were separation?!
Citizens of a bastard nation?!
Waste me for what I do,
Not for what you hate.
Guilt became the prime motivation.
Throw the civil down!
Kill his seed.
Let's cut out the heart to see if it bleeds.
Crippled lame and trapped,
The balance falls away.
Move, to total separation.
Dissolve the boundary now!
Kill the line.
You become the new! bastard that you find.
Did they say we were hard?!
Did they say we were separation?!
Citizens of a bastard nation?!
I'll walk away if you do.
And I'll stay if you do.
What you fear? Fearing be a man.
Did they say we were hard?!
Did they say we were separation?!
Citizens of a bastard nation?!
11. Gasoline Dream
Wishful thinking, eyes are blinking,
In the sun the garbage stinking.
To ignore the rancid, won't make it go away.
Untruth spoke through blistered lip,
Unclean thoughts that take the step,
Down upon the roaches,
Won't go away.
Born! to follow!
To be the first to swallow,
Garbage from the plate.
Now! to borrow!
A match, ignite the gasoline,
To burn away.
Surviving through a gasoline dream,
In the month the razon blade gleam,
Slashing up the tongue, won't make it go away.
On a binge of self destruction,
Children of the reconstruction,
Suck the tit of discontent,
Go away.
Slam! slam down!
Respond in kind malcontent,
Don't go away.
Burn! burn down!
Temple of the conscience,
Don't go away.
I was soaked in gasoline,
Playin' with a match.
I was everything I seemed,
They stood and watched.
Ate from your table!
Ate from your hand!
Eight days of waiting!
Buried in the sand!
Burn in a gasoline dream, burn away my love.
Burn away the conscience, burn away, my love.
Take away my dignity, take away my pain,
Take just for taking, we are one in the same...
Burn... Burn...
Burn in a gasoline dream, burn away my love.
Burn away the conscience, burn away, my love.
12. Heaven And Hell
[Originally performed by Black Sabbath]
Sing me a song, you're a singer
do me a wrong, you're a bringer of evil
The Devil is never a maker
the less that you give, you're a taker
So it's on and on and on, it's Heaven and Hell, oh well
The lover of life's not a sinner
The ending is just a beginner
The closer you get to the meaning
the sooner you'll know that you're dreaming
So it's on and on and on, oh it's on and on and on
It goes on and on and on, Heaven and Hell
I can tell, fool, fool!
Well if it seems to be real, it's illusion
for every moment of truth, there's confusion in life
Love can be seen as the answer, but nobody bleeds for the dancer
and it's on and on, on and on and on...
They say that life's a carousel
Spinning fast, you've got to ride it well
The world is full of Kings and Queens
who blind your eyes and steal your dreams
It's Heaven and Hell, oh well
And they'll tell you black is really white
The moon is just the sun at night
And when you walk in golden halls
you get to keep the gold that falls
It's Heaven and Hell, oh no!
Fool, fool!
You've got to bleed for the dancer!
Fool, fool!
Look for the answer!
Fool, fool, fool!
13. The Ripper
[Originally performed by Judas Priest]
You're in for surprise
You're in for a shock
In London town streets
When there's darkness and fog
When you least expect me
And you turn your back
I'll attack
I smile when I'm sneaking
Through shadows by the wall
I laugh when I'm creeping
But you won't hear me at all
All hear my warning
Never turn your back
On the ripper
You'll soon shake with fear
Never knowing if I'm near
I'm sly and I'm shameless
Nocturnal and nameless
Except for "The Ripper"
Or if you like "Jack The Knife"
Any back alley street
Is where we'll probably meet
Underneath a gas lamp
Where the air's cold and damp
I'm a nasty surprise
I'm a devil in disguise
I'm a footstep at night
I'm a scream of the fright
All hear my warning
Never turn your back
On the ripper...the ripper....the ripper