|
|
|
Pain of Salvation
« Entropia »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | ! (Foreword)
|
| 2 | Welcome to Entropia
|
| 3 | Winning A War
|
| 4 | People Passing By
|
| 5 | Oblivion Ocean
|
| 6 | Stress
|
| 7 | Revival
|
| 8 | Void of Her
|
| 9 | To the End
|
| 10 | Circles
|
| 11 | Nightmist
|
| 12 | Plains of Dawn
|
| 13 | Leaving Entropia (Epilogue) |
|
Daniel Gildenlow - vocals, quitars
Daniel Magdic - quitars
Fredrik Hermansson - keyboards
Kristoffer Gildenlow - bass
Johan Langell - drums |
|
This album is composed of the foreword (track one), chapter one (tracks two through five), chapter two (tracks six through ten), and chapter three (tracks eleven through fourteen)
Recorded during spring 1997 at Roasting House Studios
Produced by Anders Theo Theander and Pain of Salvation
Mastered by Rockfile Mastering and
Pain of Salvation
Artwork by Patrik Larsson/Peel Productions |
|
| 1. ! (Foreword)
[music & lyrics: daniel gildenlжw]
WALK WITH ME! There are worlds to see!
Listen to me now - You. Listen to me now - You.
Do my words mean more to hear when I am standing here?
On a stage like all your silly idols do!
Open up your eyes - all. Let your walls and grins fa |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
Дебютный альбом этой замечательной шведской команды получился просто великолепным. Смесь эмбиента, психоделики, прога и джаза в этом альбоме дала просто потрясающий результат. Альбом концептуальный и концепция этого альбома очень сложна. Он о семье в ситуации войны, об отце, которому не удается защитить свою семью, о ребенке, которому нужен отец, а не военный, об обществе, которое убивает и не принимает к себе, а затем лишает своей поддержки оставшихся, потрясенное тем, что с ним стало. Повествование начинается с "Winning A War", текст которой достаточно прост и понятен, и где появляются три персонажа (отец, мать и сын). В их счастливую жизнь вмешивается война, в которой отец должен принять участие ("faceless men came shouting about a pride to which we were bound"), что приносит сыну несчастье, хотя он и пытается сделать все возможное ("I won't shed a tear - I won't show no fear"). В "Oblivion Ocean" сын, а возможно и мать ("the soldier was watching them both fade away"), каким-то образом заболевают или получают ранения (предположительно из-за войны), и отец вынужден смотреть, как они страдают, надеясь на то, что их можно спасти.
К несчастью, ни один из них не остался в живых; гибель сына описана в "Plains Of Dawn" ("a soldier is leaving his son once again" – отец покинул сына, уходя воевать, и точно так же он должен покинуть его навсегда). Гибель матери и ее влияние на отца показаны в "To The End". Отец к этому моменту впал в отчаяние, возможно, даже лишился рассудка от горя. Его состояние через некоторое время после смерти близких описывается в "People Passing By" ("rejecting the facts one more day" – похоже, он еще неокончательно примирился с их смертью).
"Nightmist", должно быть, о конце его жизни, когда он боится расстаться с жизнью и не уверен в том, есть ли что-то за ее пределами (это расходится с его уверенным настроем в "Plains Of Dawn", где он, кажется, верит во что-то высшее). "!" и "Leaving Entropia" рассказываются от лица автора, первое – что-то вроде ars poetica, где указывается на суть истории, последнее – заключение. "Stress" и "Revival" из повествования выпадают.
Следует отметить, что хронологический порядок песен нарушен. Я, правда, не понимаю, для чего это сделано.
Музыка в этом альбоме просто потрясающая. Очень эмоциональный и красивый вокал Дэниэля Гильденлёва способен передать все чувства и эмоции. Техничность музыкантов очень высока. Качество записи отличное. Отдельные песни выделить сложно, но всё же лучшие, на мой взгляд: "To The End", "Nightmist", "Plains Of Dawn" и, конечно, великолепная "People Passing By". |
|
|
| |
| | | |
| |
Pain Of Salvation – это шведская команда и это одна из самых влиятельных прогрессив металических групп на современной сцене, можно даже сказать что своим увлекательнейшим и гениальнейшим творчеством группа добилась культового статуса. Вряд ли можно встретить человека никогда не слышавшего этой команды, потому как в последнее время её имя очень часто упоминалось с такими громкими бэндами как Dream Theater, Evergrey, Threshold, Symphony X и Ayreon. История банды тянется в далёкий 1984 год, когда, еще будучи ребенком, вокалист и гитарист Дэниэль Гильденлов основывает свою группу Reality, однако для того чтобы мечты превратились в реальность нужно время. И оказывается этого времени нужно очень много, так как только в 1997 году команда обретает полный и законченный состав в виде барабанщика Джона Лангелла, басиста Кристофера Гильденлов, клавишника Фредрика Херманссона и гитариста Дэниэля Магдика, а также подписывает контракт со шведским лейблом Roasting Нouse, на котором и выходит дебютный диск. И вот «Entropia» – очень интересное слово, как и само название группы, которые рассчитано на то чтобы каждый слушатель мог задуматься «что же оно значит?». И хотя вы всегда сможете перевести название на русский язык, но трактовать его можно по-разному. Но всё-таки «Entropia»…это нечто особенное, с использованием в своём составе элементов джаза, фанка, психоделики, арт рока и наконец-то метала. Музыка очень мрачная, давящая и трагичная, иногда истерична в проявлении своих эмоций, часто даже безумна, а ещё уникально мелодична и прогрессивна, последнее слово находит свой смысл здесь в том, что альбом трудно понять и к тому же он реально может удивить. Вокал Гильденлоу очень красивый и похож местами на вокалистов Fates Warning и Faith No More. На альбоме можно встретить много различных клавишных, акустических и даже драйвовых моментов, хотя сама музыка за средний темп не вылезает, лишь иногда увеличивая динамику гитарных партий. Техничность музыкантов естественно великолепна и к этой главе придраться никак не получиться. Качество записи не обладает какой-то особой оригинальностью, что можно поставить группе в минус, так как, например Евергрей и Дрим Театр всегда отличались особой настройкой звука, хотя то, что звучание на «Entropia» вылизано до блеска и идеально – это уж точно! Сами же мелодии в целом характерны своим индивидуальным стилем, хотя в некоторых моментах проскакивают про-Дрим Театровские восточные настроения. В общем, диск получился очень сильным, интересным и порядочно хитовым, а такие композиции как «Welcome To Entropia», «People Passing By» и «Oblivion Ocean» вряд ли смогут когда-либо покинуть вашу память! Настоятельно рекомендую ознакомиться с данной пластинкой всем любителям прога. |
|
|
| |
| | | |
Pain Of Salvation - группа уникальная. Собственно говоря, она как раз и является олицетворением прогрессива (по мне это вообще лучшая команда в данном направлении), комбинируя в своей музыке элементы различных стилей и при этом получая цельную картину. Сравнения с любой другой группой здесь неуместны. Даниэль Гильденлев, как вокалист, по манере подачи материала даст фору многим. Что приятно, музыканты делают акцент именно на музыке, а не грузят слушателя демонстрированием своих технических возможностей, хотя в их высочайшем профессионализме нет никаких сомнений. Сильнейшие номера: "! (foreword)", "Oblivion ocean", "People passing by". |
|
|
| |
| | | |
| |
Я уже не могу судить, что было для меня вчера плохо – сегодня хорошо, а что было вчера хорошо – сегодня замечательно. Со временем понимаешь, что я лишь вымысел своих родителей которым нужна была игрушка, помошник и продолжение рода, а для общества инструмент для добычи денег, кукла которую дергают за ниточки и она послушно все выполняет и следует чужим идеям и вымыслам. По мере приближения к пониманию, что истина начинается там где кончается ум и личность «современного человека», что истина это молчание вселенной, звезды и планеты, горы, деревья и маленькие дети, дети из которых ещё никто не сделал металлистов и рэперов, политиков и священников, солдат и бизнесменов, что истина это здесь и сейчас, а не вчера и завтра. Начинаешь тянуться ко всему, что завораживает и благоухает, ослепляет и уносит на крыльях существования в бесконечность. Музыка Pain of Salvation именно такая, откровенная и интересная, удивляющая и разносторонняя, талантливая и невинная как сама природа. И неважно, каким «музыкальным направлением» окрестила их музыку общественность, важно лишь то, что шведы из Pain of Salvation это сделали - украсили пустой безжизненный холст палитрой звуковых красок: безграничной и эмоциональной глубиной вокала, разносторонними и виртуозными электрическими и акустическими партиями соло, ритм и бас гитар, интересными клавишами, яркими неземными мелодиями и эпизодическим участием хора. Но даже все это не дает мне права осудить, и я не знаю, как мне их оценить, на 1 или на 10, разве имеет место быть оценкам в мире без границ? |
|
|
| |
| | | |
| |
Первый альбом. В последнее время я часто слушаю прогрессив-метал, а так как с этим жанром я мало знаком, то буквально каждый альбом в этом стиле становится для меня чем-то удивительным, тем, что хочется слушать много раз и открывать каждый раз что-то новое. И вот мне выпала возможность ознакомиться с легендарной прогрессивной группой Pain Of Salvation. Появилась эта знаменитая команда в 1984 году под названием Reality, основал её Дэниэль Гильденлоу, который и по сей день является фронтменом. Из всех участников Reality, которые позже остались в Pain Of Salvation, можно назвать только гитариста Дэниэля Магдика. В 1987 году Reality победила на музыкальном фестивале «Rock-SM» (благодаря этому фестивалю обрела славу великая группа Europe). В 1990 году группу ждали изменения в составе: за барабаны сел Йохан Лангелл (ему тогда было 14 лет), а басистом стал Густав Хильм. В следующем году Гильденлоу решил переименовать группу в Pain of Salvation. По его словам, такое название символизировало баланс, равновесие хорошего и плохого, двусторонность всего, что есть в нашем мире. В течение следующих трех лет группа завоевала некоторый успех у себя на родине, выигрывая в различных музыкальных конкурсах. Тогда были написаны многие песни, которые впоследствии появились на первых альбомах группы. В 1994 году Кристоффер Гильденлоу (младший брат Даниэля) заменил Густава Хильма, который позже стал членом не менее известной шведской группы Meshuggah. Вскоре после этого Pain Of Salvation записали свое первое демо "Hereafter" и разослали его различным рекорд-лейблам. Демо была записано без клавишных, но музыканты чувствовали острую потребность в них и поэтому начали поиски клавишника. Однако случилось так, что он сам нашел их – Фредрик Германссон услышал у приятеля "Hereafter" и попросил познакомить его с этой группой. Так осенью 1996 года в Pain of Salvation появился клавишник. В начале 1997 года Pain of Salvation приступили к записи своего первого альбома "Entropia" в шведской студии "Roasting House Studio", а вышел он уже в августе того же года. И вот я, наконец-то, ознакомился с этой работой. Эффект превзошёл все мои ожидания! После первого прослушивания я ничего не понял, слишком неудобоваримой показалась эта группа. Но “Entropia” как-то необычно затронула меня изнутри, поэтому я решил повторно переслушать сей альбом. И, как я и думал, через два-три прослушивания я начал вникать в суть Pain Of Salvation. Все, без исключения, песни заиграли яркими красками, и каждая цепляла по-своему. Некоторые песни рождали в голове яркие образы и картины, другие давили на нервы, иногда даже пугая, а от некоторых хотелось просто плакать. Приятно порадовали своей игрой музыканты, все партии продуманы до миллисекунды. Особенно хотелось бы выделить Дэниеля Гильденлоу, ибо сочинить такую великолепную концептуальную лирику и львиную долю музыки (в некоторых композициях в числе соавторов также значится вышеупомянутый Дэниэль Магдик) обычный человек вряд ли может. К тому же, этот человек обладает уникальным голосом, который варьируется от нежного чистого пения до злобных выкриков, причём он так мастерски меняет голоса, что невольно поражаешься талантливости этого певца. Как я уже говорил, все треки по-своему прекрасны, но всё же я выделю мощную открывашку “Foreword”, великолепный эпик “People Passing By”, забавную вещицу “Stress”, довольно жёсткий трек “To The End”, бас-соло “Circles” и очень мелодичную композицию “Nightmist”. Плюс ко всему, на диске очень приятный звук, не давящий на мозг и в котором можно разобрать без труда все инструменты. В целом, “Entropia” создаёт впечатление некой спокойной обреченности, с проблесками оптимизма и счастья, но всё же большей частью мрачной по своей сути. Альбом, созданный умными людьми для умных людей... |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 22576 |
Would you reach for something new, if the crowds were reaching too?
Are you close enough to taste their tears at all?
Your hate is but a worn-out lover, sick and sear.
"RAPE ME AGAIN!" you beg in pain, dear friend
"but hey - just don't stop!The stillness makes me scared"
Listen to my plain words.
That's all you'll get from me: Words.
The rest is up to you; would you dare to let me through?
Are you brave enough to leave me in control?
...you're all afraid...
I'm not afraid, I'm not afraid of you!
I'm not afraid, I'm not afraid anymore - I am a shipwrecked swept ashore.
Life won't wash away your sins.
Life can't wash away your guilt.
Life will only make your conscience...wilt!
[daniel gildenlжw]
[daniel magdic]
Somewhere a child just died; yet another victim for man's endless strife.
World could be better than this! There are so many ways to live (leave) a
life...
Would you claim you live yours...right? Right?! NO!
TAKE A STAND! World is in your hand!
I'm not afraid, I'm not afraid of you!
I'm not afraid, I'm not afraid of you!
We're just the same me and you.
The same me and you. (Walk with me!)
...I see myself in you...
2. WELCOme tO enTROpIA!
[music: daniel gildenlжw]
2. Welcome To Entropia
[music: daniel gildenlжw]
3. Winning A War
[music: daniel gildenlжw/daniel magdic]
[lyrics: daniel gildenlжw]
Once there was a world out on these fields, that was untouched.
Grateful for its love we thanked the earth that gave so much.
And oh, I loved it so!
Once there was a pair of eyes, unbroken just like my heart.
Belonging to a father and his son, now torn apart.
And oh, I loved him so!
"Why, mommy? Tell me why daddy is walking away - leaving me!"
I remember birds of pray, dark shadows piercing the ground!
Faceless men came shouting about a pride to which we were bound.
And oh, I searched for him so!
"Faith darling, have faith my son! Your daddy is winning a war..."
"...for you!"
Daddy need me, love and lead me.
Your superseding war won't feed me!
Watch fathers and sons pale cling to their guns.
Marching line by line leaving reason behind.
Their eyes now tensed with fear; enemies are near.
But all armies are only fathers and sons...
Earth bleeding through their proceeding.
All greedy voltures are needing.
WAR! WAR! Dad - who is winning a war?
And dad - who is it for?
I won't shed a tear - I won't show no fear!
Won't disappoint you dad (all greedy voltures need war)
I WON'T MISS YOU DAD!
...I'll shut down...
...but daddy, I miss you so.
And I need you here - dad I'm alone here and
DADDY, I'M LOSING YOUR WAR OUT HERE!
Daddy need me, love and lead me.
Your superseding war won't feed me.
4. People Passing By
[lyrics by: daniel gildenlow]
[music by: daniel gildenlow/daniel magdic]
[Part first: awakening]
[Daybreak:]
A September sun emerges through clouds, chasing across the sky.
Thoughts are evoked behind detached eyes but people are just passing by:
With smiles for protection.
Unable to see
behind the creature that he seems to be.
Once he was a child with burning desires
with hopes and dreams of what was to come.
So he's lost some faith but still there are fires
deep inside that he must drench to numb.
If we could try to share some of his wounds just for a while.
But we're all just people passing by!
[daniel magdic]
[Midday:]
He's searching through crowds for one that is gone.
Rejecting the facts one more day.
Talking too loud to silence the glow. Coldness becoming his way.
Empathy can't reach through all that blame!
Smiles now forgotten, locked in their frames!
Now he's counting time in beggings and bottles
fading away beneath old news.
So he lost a war: "will I be dead very long?"
He can still hear his voice through the coldness!
If we could try to ease some of his pain just for a while.
But we're all just people passing by!
[Part second: memorials (instrumental)]
[Part last: nightfall]
Once he was strong, and filled with visions.
With life ahead he set his aims.
Then things went wrong.
Now his ambitions have turned to smiles conserved in frames.
Still could be strong could be a prophet!
He would teach truth to every man!
He'd see the light through every shadow, but Entropia denies he can!
He's sitting numb while dusk is falling. Alone he whispers his "goodnight"
Turning away, when sleep is calling, from all the people passing by...
5. Oblivion Ocean
[music and lyrics: daniel gildenlжw]
Sleep is too quiet
dreams are too painful
truth is the bed of this ocean of lies.
Sinking through layers of untouched oblivion
soaking from spirits but still far too dry.
Losing all barbed fences Lucid - no defenses
"Where is my mother?" the child asked the soldier.
The soldier was watching them both fade away.
Nine words create an oblivion ocean:
"Dad tell me, will I be dead very long?"
Losing all I lived for. Losing all I fought for.
Oh god if you save them I swear I'll always hold them in my hand!
Oh god if you save them I'd take them west
we'd start again in the promised land.
When life is wearing thin we pray: the gods are close at hand when man is
astray. But when it all is said and done - is he to thank the gods for just
taking his son?
Sleep is too quiet, dreams are too painful
truth is the bed of this ocean of lies.
Words can create an oblivion ocean:
"dad tell me, will I be dead very long?"
Losing all I lived for. Losing all I fought for.
Oh god if you save them I swear I'll always hold them in my hand.
Oh god if you save them I'd take them west
we'd start again (then) in the promised land.
6. Stress
[music: daniel gildenlow/daniel magdic]
[lyrics: daniel gildenlow]
(watching corners and crossing watching all the red lights watching the
stress watching beggars and bankers and rushing cars I'm drowning in this
mess)Help me! Rescue me! Save me! Set me free! (watching all the stress)
It is strange - among all people I feel alone. Very strange - despite the
sun I'm cold to the bone!
If this is progress let me out!
Up on the rooftops I feel alive - lovely detached from the human hive.
Up on the rooftops I feel so free.
Far from the city that's suffocating me. (watching corners and
crossings watching all the red lights watching the stress watching
beggars and bankers and rushing cars I'm drowning in this mess) IS THIS
WHAT WE WANT?
I believe: beneath the surface we turn to stone.
Can't you see? You meet your neighbors over the phone!
I'm awake - watch me! I'll escape - watch me!
If this is progress help me to regress!
Alone by the ocean I feel alive - lovely detached from the human hive.
Alone by the ocean I feel so free.
Far from the city that's suffocating me.
YOU live too shallow act too deep! Fail to sow but proudly reap!
...and you still need MORE!
Indians show us where you're from
STRESS indicates what we'll all become!
In time you'll awake!
In time you'll escape!
In time you'll awake!
You'll see what's at stake!
IS THIS WHAT WE WANT? ...is this what we NEED?
7. Revival
[music: daniel gildenlow/daniel magdic]
[lyrics: daniel gildenlow]
An eye for an eye.
A tear for a tear.
A lie for a lie.
The weak dress in hatred to hide their fear.
We cling to symbols for our mind - hour by hour we're losing us.
Defenceless for the weak to bind - second by second abusing us!
A wound for a wound.
By silence we breed.
Learn the hate that keeps us blind, from the hands that hit and feed!
Children teach each other pain - hour by hour they're learning it.
Dreamers in the wheel of reign - second by second we're turning it around:
Closing the books of the prophets.
Closing our eyes for the visions that die
and then we weep...
"Why do I still need to cry, when I'm so happy now?"
Saviors come forth in times of need.
Prophets seek me - for you will bleed!
Cry little lonely world cry!
I won't close my eyes.
I'll be your tears when you're dry, pouring to the ground
[daniel gildenlow]
Scar by scar
we're all becoming seeking prophets now.
I won't bear the cross one step further!
I won't bear your hate any longer!
Free I will rise!
(Come to me now - feel the revival. Follow me now - join the revival)
[daniel magdic]
See me
believe in me
hear me - I'll speak to you.
You are the prophets come forth and I'll bleed for you!
I'll bleed for you...
8. Void Of Her
[music: daniel gildenlow]
9. To The End
[music: daniel gildenlow/daniel magdic]
[lyrics: daniel gildenlow]
(Sorrow turned into hate. Anger became a thread, to climb with faith.
Tasting the life she shed)"Time will heal" they told him - just if they
knew his pain.
"Time kills!" he whispered.
Not a word: they watched him leave again.
Grief need not her grave - nothing left to save.
She went up with the sunrise that day, planned her future as every day.
Spent her last minutes in tomorrows she would never experience.
Live your life each day, meet the tides my friend.
We're all nomads forever on our way: a journey to the end! (She walked
there every day without even knowing it was the place to which she was
going)If you knew the number of the steps you would ever take, bitter I
wonder: would you run or cease to walk?
For her sake he lived - nothing more to give.
Looking back now, he could have saved her
but there's no one left to save him.
'Cause we're all walking in tomorrows we may never experience.
Live your life each day, meet the tides my friend.
We're all nomads forever on our way: a journey to the end!
[daniel magdic]
[daniel gildenlow]
So now he has knowledge but what has he won?
All pages are empty - he's already gone.
He lost what he lived for and losses won't mend:
alive just to enter a journey beyond the end.
10. Never Learn To Fly
[Japanese bonustrack]
[music & lyrics: daniel gildenlow]
When I was a little child, I once found a bird lying on the ground.
It would not ever fly again.
I held the bird up in my hands, I shed my tears over the lovely song that
not longer could be heard.
Never learn to fly.
With dirty hands I dug a hole and gently laid the bird to rest in soil:
a wound in the tear stained mud.
My tears wore rain as I revealed the secrets of a tree.
A cross of bark to speak through wooden grains:
"never learn to fly"
I sang a song which I remembered my grandma used to sing
for me, when I was sick and laid in bed.
Then I cursed that day for showing me my own mortality
for then I knew that all that lives turns cold. Cold and dead.
And now time has passed by beneath my wings.
[kristoffer gildenlow]
That was then I'm older now, but still I can't forget that rainy day.
I raged against the ending times, though some day soon my son will maybe
find the tree I cleansed of skin.
No chain-sling will ever climb its rotten limbs.
And when the time has come for me to die, I want to lie beside that bird.
Never learn to fly.
When I was a little child, I once found myself dying on the ground
and now I'll never ...fly...
11. Circles
[music & lyrics: daniel gildenlow]
(...now he's counting time in beggings and bottles fading away beneath old
news so he's lost some faith, but still there are fire deep inside that he
must drench to numb ...deep inside, that he must drench to numb...)
12. Nightmist
[music & lyrics: daniel gildenlow]
Cold winter winds blow away autumn leaves now.
Misty world fades away before my blinded eyes - WHY?
Now when I stand at the end of the line, I cling to life when I should
decline. I always thought I would welcome this day, but now when it's here
- could there be a heaven behind that gate?
Love or hate?
WAIT! ...by my side. Count the seconds till I die.
Hold my hand.
Smile and tell me that you care, 'cause I'm scared now.
Now when I stand at the end of the line, I cling to life when I should
decline. I always thought I would welcome this day, but now I can see:
...it is yet a bird of pray!
God, hear my voice!
I turn to thee - you've got to tell me: what will become of me?
[daniel magdic]
[daniel gildenlow]
WHY SHALL I DIE?
OH GOD! Hear my voice! Tell me there are no questions.
Please give me a few more hours of this flair life...
IT'S MINE!
As I am leaving, alone and afraid, I'm thinking of all the mistakes I've
made. I wish of my heart I could change only one!
I'd want to say "sorry" just one more time before I am GONE! (gone)
13. Plains Of Dawn
[music & lyrics by: daniel gildenlow]
"I'm here now, by your side" Sheltered from the cold, a soldier guards a boy.
Clocks are cutting as times pass by their pain
(bringing release through the book on his knees)
(keep trying, keep trying, keep dying inside)
"Hush now little child, it's time to say goodnight.
Find rest in my lullaby this night
I'll still be here when the nightmists draw near"
(blind figures controlling his life)
(keep falling, keep falling, keep falling down now)
"Have faith my son - reach for my hand and I'll walk with you till the sun
goes down. Follow me now, we will meet again in your land.
(have faith my son) Now I'll lead you home."
Opening stillness, reaching through illness. They walk in nightmist.
"Now, we meet again. I'm so close to you now. Again we laugh."
Where shallow waters reach for unknown mystic shores
they gaze at the horizon and smile
[daniel gildenlow]
"Behold my son - reach for the vision that fills your mind, just let go and
run. Follow the path that was meant for you long ago. (behold my son) And
cross the plains of dawn."
Wordless questions, tearful confessions.
They meet at last now, when it is time to go separate ways
(fading pages) They have touched through ages.
"Remember me my son, it's time to say...goodbye.
I'll free you from your prison - now go!
You're free now, the wave meets the shore!"
(keep running, keep running, keep running home kid)
(winning a war made him lose evermore)
"Farewell my son - the tubes that were straining you to a death within life
are gone. Wait for us, I and your mother will cherish you my son. I cry as
I'm watching you run across plains of dawn."
...and so through that evening a soldier is leaving his son once again
and a war has been lost...
Forlorn he is reeling, unmendably kneeling.
But fate leaves no choice: now he must close the book!
14. Leaving Entropia (Epilogue)
[music & lyrics: daniel gildenlow]
walk with me
and see the world I see
it is our home
it's where we all belong
life is flair
a brittle dress we wear
a fleeting sigh
but though pointless it may seem...
live as death were but a dream
you don't have to walk their way
you don't have to watch the show
you don't have to play their game
and you don't have to die to leave entropia
all remains...
forgotten smiles in frames
two fleeting lives cut down to pocket-size
walk with me
and change the world we see
we'll cease to be
just people passing by
home is where we all get by
you don't have to cry for more
you don't have to have it all
you don't have to win a war
if death is but a dream
then don't let me...
...fall asleep